2015. november 16., hétfő

Váratlan, 10.rész

- Szép, jó reggelt, Lucy asszony! – robogtam le a lépcsőn, és ledobtam magam a pult melletti székre.
- Jó reggelt, Miss Royce!
- Oh, palacsinta! – csillant fel a szemem, meglátva a kedvenc reggelimet. – Köszönöm – hálálkodtam tele szájjal.
- Nagyon szívesen – mosolygott rám, majd egy gofris tálat tolt elém.
- Te jó ég! – örvendeztem, majd annak is nekiláttam.
- Jó étvágyat, Miss Royce! – lépett be a konyhába George.
- Jó reggelt, George! Hogy van? Csatlakozik? – invitáltam, lenyelve az utolsó falatot.
- Nem, köszönöm. Már reggeliztem.
- Ugyan már! Ez gofri. Van nutella is – vigyorogtam, George pedig újfent megtörni látszott.
- Jól van, de csak egyet – foglalt helyet mellettem, sapkáját gondosan az ölébe fektette.
- Mit gondolnak, Thomas feladta? – dobtam fel az engem leginkább izgató témát.
- Miért baj, ha Mr. Moor fuvarozza? – érdeklődött George, egy lekváros palacsintát majszolva. Ennyit az egyről. És a „csak gofriról”. Helyes.
- Tulajdonképpen, csak nem szorulok erre. Mármint van lábam, kettő is. Plusz, nagyon közel van a suli – magyaráztam, közben továbbra is a fejemet tömve.
- De hiszen ezért kapja a fizetését – ellenkezett Lucy asszony, mire csak elvigyorodtam.
- Apától bizonyára – mondtam.
- Miss Royce, Thomas korán reggel elment az édesapjával, semmi esély rá, hogy visszaérne a maga elindulta előtt – osztotta meg velem a bennfentes információját George, mire újult erővel pattantam fel.
- Akkor hát, viszlát! Köszönöm a finom reggelit, Lucy asszony! Jó munkát, George!
Vidáman léptem ki az ajtón, talán még fütyörésztem és, de az egyszer biztos, hogy nem ugrándoztam.
- Neee… - döbbentem le, meglátva a fekete BMW-t a házunk előtt.
- Talán még nem vett észre – gondoltam, óvatosan a hátsókert irányába osontam. Átdobtam a cuccom a kerítésen, majd átlendültem a túloldalra.
Amint földet értem, valaki rám dudált. Vagy inkább valami. A fekete kocsi mellém gurult, első, besötétített ablaka lehúzódott.
Keaton megrökönyödött arcával találtam szemben magam.
- Mit csinálsz? – meredt rám, ezúttal már rezzenéstelen képpel, mire behúztam a nyakam. Fenébe!
- Semmit – hárítottam, de persze a világért sem hagyta volna ennyiben.
- Aha. És pontosan miért is csinálod ezt a semmit?
- Csak úgy. Tudod. Ez felettébb… vicces. Szoktam ilyeneket csinálni – mentegetőztem és még engem is meglepett, mennyire bénán.
- Hülyét csinálni magadból? – vonta fel a szemöldökét, egy frappáns oltást követően. – Hm, ez így egész hihető.
- Kösz – sziszegtem, de inkább nem pofáztam vissza.
- Beszállsz még ma? – kérdezte sajátos stílusában, tehát módfelett kedvesen.
- Nem tervezem. Esetleg kéne? – Háh! Rajtam volt a sor, hogy visszautasítsam.
- Jesszus, ne kelljen már könyörögnöm. Ülj be! – parancsolta, kilökve felém az ajtót, ezzel felkínálva az anyósülést.
- Te vezetsz? – ámultam, miközben helyet foglaltam mellette. Megcsapott a kocsiban terjengő erős Keaton-illat.
- Nagyon úgy tűnik – gúnyolódott.
- Hogy-hogy? – Azért sem adtam fel.
- Miért, kinek kéne? – kérdezett vissza, tekintete az útra tapadt.
- Mondjuk a sofőrödnek?
- Úgy gondolom, pont azért nem, amiért te átmásztál a kerítésen – célozgatott és mintha egy pillanatra elmosolyodott volna.
- Értem – bólogattam.
Keatonnak meghaltak a szülei, az is lehet, hogy egyedül él. Sőt. Illetve, nem tudom, de nem volt akkora arcom, hogy megkérdezzem.

Következő rész:
Előző rész:

6 megjegyzés :