2016. január 26., kedd

Sky Wondervood, 6.rész


- Oké, és mi jön most? – érdeklődöm Heathtől.
- Ebéd – feleli egyszerűen. – Hol ettél eddig, Sky?
- Az udvaron.
- Egyedül? – Mintha meglepődne egy kicsit.
- Nem igazán – rázom a fejem.
- Akkor hát? Oda is követtek a rajongóid? – Úgy tűnik, mindenáron tudni akarja.
- Van egy osztálytársam, Reid Creagh. Vele voltam – vallom be.
Te jó ég! Reidddel azóta nem beszéltem, hogy a minap kimentett a rengeteg ember közül. Ő nem keresett, engem pedig teljesen lefoglalt újonnan szerezett ismeretségemmel üldögélni a WC-ben.
- Értem. – Heath arca egy pillanatra elkomorodik. – Mi lenne, ha ma velünk ennél?
- Velünk? – kérdezek vissza, utalva ezzel arra, esetleg megmagyarázhatná, kik is azok az általa említett mi. Nem tudom elképzelni, hogy egy ilyen srác pontosan milyenféle haverokhoz tartozik, bár bizonyára olyanok, mint Zach. Viszont ezer százalék, hogy ahol ezek a fiúk megfordulnak, ott a menő csajok is jelen lesznek. És ezen most a suli azon lányait értem, akik nem kedvelnek engem, hanem ellentétben a többiekkel, ők pont, hogy féltékenyek rám.
- Zach, néhány másik srác meg én – ismerteti a felállást Heath, egy bátorító mosolyt küldve felém.
- Bizony, Sky. Jófiúk vagyunk mindannyian, nincs mitől félni valód – vigyorog Zach magabiztosan, mire felszalad a szemöldököm, de Heath megelőz.
- Jófiúk – nevet fel, mintha valami nagyon vicceset hallott volna. Nyilván nem az. Nyilván mind nem azok.
Viszont Sky Wondervood minden, csak nem egy félős kislány, akit elrettentene a rosszfiúk gondolata. Annyi számomra kellemetlen emberrel boronált már össze a sors, és mégis tudtam mindegyikükhöz jó képet vágni. Na, nem mintha most előre leírnám Heath barátait, csupán felvázoltam magam előtt a tényeket.
Mikor belépünk a menzára, azonnal ellepnek a lányok és fiúk áradata.
- Szia, Sky! Együtt járunk matekra, Isa vagyok. Emlékszel rám? – támad le egy szőke lány. Hogy emlékszem-e? Eddig kábé hatszázan mutatkoztak be csak ma, szóval sajnálom, nem, nem mondanám.  Persze ezt nem mondhatom, nem lenne helyén való. A végén még megbántanám. Épp válaszolni készülök valami olyasmit, hogy természetesen emlékszem rá, előttem ül – ami nem nehéz, mivel az utolsó pad az enyém -, és, hogy örülök, hogy megismerhettem, de Heath megelőz.
- Ne már, Isa. Skynak enni kell, majd máskor megbeszélitek ezt – mosolyog a lányra kedvesen, de Isa nem igazán kompromisszum kész.
- Ugyan, Hoover! Mi vagy te, az asszisztense? – érdeklődik gúnyolódva. Tessék, az előbbi mézes-mázos, kedves hang azonnal eltűnik, és máris bunkó.
- Nem. A biztonsági őre vagyok – jelenti ki komolyan Heath, Zach pedig finoman felröhög mögöttem.
- Mi olyan vicces, Mitchell? – dörren rá Isa, mire Zach vállat von.
- A securitys nem beszél – veszi fel a tipikus biztonságis kinézetet. Terpeszbe áll, kezeit karba fonja, izmait megfeszíti és meglehetősen mogorva képpel mered maga elé. Majdnem elmosolyodom ezen. Egész megkedveltem őt is.
- Figyelj, Sky! Miért nem hagyjuk itt ezeket az idiótákat? – karol belém Isa, és már húz is el, ha rajta múlna, már rég valahol máshol lennénk.
- Ne haragudj, Isa! Már elígérkeztem a fiúknak, megígértem, hogy ma velük eszem – mosolygok rá kedvesen, és sajnálom, de kihasználom, hogy rám nem lesz mérges emiatt.
- Így van! – helyesel Heath boldogan.
- A miénk! – dörmögi zordan Zach, továbbra sem kiesve a szerepéből.
- Persze Sky, nem hibáztatlak, tudom, hogy mindenkire időt kell szánnod! – Bólogat, és ezúttal valahogyan hihetetlenül megértővé változott. – Holnap?
- Holnap is a miénk! – mormolja komolyan Zach mögülem.
- Ez nem így működik! Holnap már nekem jár! – csattan fel Isa mérgesen, mire nem tudom megállni, kitágult szemekkel meredek először rá, aztán Heathre.
Úgy beszél rólam, mintha valami tárgy lennék, egy jutalom, ami már ma is, de holnap mindenképpen Isát illetné. Csakhogy ez nem így van. De nem ám.
- Isa, drágám! Ez nem éppen így megy – világosítja fel helyettem a lányt Heath.
- Dehogynem – ellenkezik Isa. – Sky mindenkivel sokat lóg, mindenki kedveli, és meg szeretné ismerni. Ő pedig nem mondhat nemet.
Mi az, hogy nem mondhatok nemet? Ez valami kőbe vésett szabály volna? Csupán arról van szó, hogy nem szeretnék senkit sem megbántani, de amikor valaki ennyire erőszakos, és még csak nem is kedves, akkor elgondozom a kedvességemen.
Bizonyára arra célozhatott, hogy kezdetben, mikor még nem voltam annyira felkapott és ismert, valóban mindenkivel jó fejnek kellett lennem. Ez volt az, amit a saját érdekemben kellett betartanom, hiszen ha nem lettem volna az, elpártoltak volna a rajongóim. Azóta azonban rájöttem, hogy azért csinálom mindezt, mert szeretek énekelni, zenélni és táncolni, és nem szeretek undok lenni senkivel. Már nem értük teszem, hanem magamért.

1 megjegyzés :