2017. június 11., vasárnap

Kosársuli, 46.rész

- Konrád, elvigyünk? – ajánlotta fel anya, mikor kiléptünk a kórházi szobából.
- Nem, köszönöm – felelte Konrád illedelmesen, majd elvette a táskámat és saját vállára helyezte.
- Nem kell udvariaskodnod. Szívesen elviszlek – nevetett anya, Konrád pedig megfogta a kezem.
- Rendben – egyezett bele. – Köszönöm.
- Merre laksz?
- A sulitól nem messze. Csupán negyedórára – felelte.
- Nem bánnád, ha előtte beugranánk a gyógyszertárba? Itt van a sarkon – biccentett anya az említett iránya, közben kinyitva a csomagtartót.
- Hogyne – bólintott Konrád, majd mindketten beszálltunk a hátsó üléssorra. Konrád anya, én pedig az anyós ülés mögé.
A gyógyszertárig tartó egyperces út csöndben telt el. Én Konrád lakhelyén merengtem, aminek tudta már múltkor is gyökeret eresztett a gondolataimban.
- Mindjárt jövök – mondta anya, mielőtt kiszállt volna az autóból.
- Okés – feleltem.
- Min töröd a fejed, Bokasérült lány? – szorította meg a kezem finoman Konrád.
- Tizenöt percre laksz a sulitól.
- Inkább húsz – vont vállat.
- Húsz – ismételtem.
- Mi ez, valami bűvös szám? – értetlenkedett.
- Nem, dehogy.
- Akkor miért kerítesz neki ekkora feneket?
- Erre próbálok rájönni én is.
- Aha, értem – válaszolta, pedig nyilván fogalma nem volt az egészről.
- Megvan! – csaptam a homlokomra.
- Mi van meg? – hökkent meg egy cseppet.
- Mikor megsérült a lában év elején.
- Igen – jelezte Konrád, hogy eddig még érti.
- Hazakísértél. Nem is egyszer.
- Úgy rémlik, ezt már megbeszéltük – ráncolta a szemöldökét.
- Hatalmas kitérőket tettél! – ámultam, kis híján leesett az állam. Talán le is esett. Még koppanhatott is.
„- Hazakísérlek.
- Erre igazán semmi szükség – ellenkeztem azonnal, de hiába.
- Szólj, ha pihenni kell és megálljunk – mondta Konrád, figyelmem kívül hagyva a kijelentésemet.
- Tényleg nem kell ezt tenned – próbálkoztam tovább.
- Hol laksz? – érdeklődött inkább, így hát gyorsan megmondtam neki a címet, hátha akkor mondjuk, rádöbben, mennyire is messze lakik tőlünk, és visszakozni kezd.
- Na, az nincs is messze – érkezett a számomra nem túl kedvező válasz.
- Honnan? – Van még számomra remény.
- Sehonnan.”
Tényleg baromira messze lakik tőlünk. Na, jó. Nem baromira. De elmenni a sulitól és aztán visszamenni oda, az nem kis kitérő, nem kevés idő.
- Ezt már megmagyaráztam egyszer – sóhajtott Konrád.
- Jó, de. Akkor is – néztem rá csillogó szemekkel, mire megsimította az arcom.
- Sokáig fogsz még ámuldozni ezeken? – kérdezte gyengéden.
- Meglehet – ismertem be, mire csak a fejét rázva elnevette magát.
- Fontos hívást kaptam – ült vissza a kocsiba anya.
- Valóban? – tértem vissza a valóságba álomvilágból.
- Muszáj visszamennem dolgozni. Csak egy fél óra az egész. Konrád, ne haragudj. Megkérhetnélek, hogy addig maradj Lucával? Tudom, hogy nincsen komoly baja, de jobban örülnék, ha felügyelné valaki.
- Ez csak természetesen – fogadta el a kérést vidáman Konrád.
- Köszönöm. Kiraklak titeket otthon, egy órán belül meg is járom. Nem baj, kicsim? – nézett rám bűnbánóan a visszapillantó tükrön keresztül anya.
- Dehogy, semmi gond. Teljesen jól vagyok – mosolyogtam rá bátorítóan.
- Köszönöm, szívem.


6 megjegyzés :