2017. szeptember 10., vasárnap

Felejthetetlen nyár, 48.rész

- Mit kérsz, Leah hercegnő? - vette elő a farzsebéből tárcáját Coop a mozi büféjénél. 
- Nachost meg kukoric
át - vigyorogtam elégedetten.
- Mekkorát? - szaladt fel a szemöldöke.
- Mondjuk XXL-est.
- Te kajálni jársz ide? Nem eszel eleget otthon?
- Fel kell töltenem a készleteim a következ
ő moziig - magyaráztam. 
- Mintha te nem venn
él majd ugyanennyit - szúrta közbe Dex, Coop meg amolyan "igaz, ami igaz" fejet vágott.
- Csapjunk hozzá még egy kólát is - választottam üdít
őt is. 
- Holnap elmehetn
énk úszni - vetette fel Dex. 
-
Úgy érted, strandolni? - kérdezett vissza félvállról Coop, közben a büfésnővel hadakozva, amiért szerinte nem elég púpos a kukorica.
- Nem. Úgy értem, úszni - ismételte meg Dexter.
- Úszni, szaunázni, ilyesmi - bólogattam, megértve a szándékait.
- Ja, mondjuk a Paskálra vagy a Rómaira.
- Én benne vagyok!
- Fel
őlem! 
- Mennyi az id
ő? - méláztam a popcornom ropogtatva.
- Ötven - pillantott az órájára Dex.
- Hm.
- Mi?
- Már öt perce megy a film!!
- Lemaradunk a reklámokról és az el
őzetesekről - kezdett spurizni Cooper, mi meg utána. 
- Eln
ézést! elnézést! - másztunk fel a legfelső sor középső három helyéhez.
- Milyen jó helyet foglaltam, mi? - büszkélkedett Coop elégedetten.
- Miért én ülök közepén? - vizslattam a termet, merthogy így el
őttem nem volt semmi, csak lépcsők. 
- Mert mi nem akarunk – adta meg a logikus magyarázatot Coop, mire elfintorodtam.
- Megyek, megkérdezem azt a kedves bácsit, leülhetek e mellé – tápászkodtam fel, de Dex és Coop elkapták mindkét karom és egy cseppet sem indiszkrét mozdulattal visszarántottak a székembe.
- Csak nézd a filmet – suttogta Coop.
- Nem mész sehova – folytatta Dex.
- Jaj, srácok! Nem kell ám így magatokhoz láncolnotok!
- Mi van?
- Biztos megőrült legyintett mit sem törődve a kijelentésemmel.
- Ennyire hiányoztam nektek? – hüppögtem eljátszva a szerepem. Kábé egyszerre engedtél el a karomat.
- Menj a bácsihoz! – adta ki az utam Coop.
- Vagy ahova csak akarsz! – kontrázott Dex.
- Miért tagadjátok az igazságot? – szorítottam a kezem a mellkasomra.
- Az elmúlt évben beiratkoztál a dráma klubba?
- Nem én!
- Pedig sokat fejlődött a színlelő képességed – értett egyet bátyjával Dex, közben elismerően bólogatva.
- Azt mondjátok, nem is hiányoltatok? – fontam karba a kezem.
- Mi lenne, ha abbahagynád a hisztit és néznéd a vásznat! – ajánlotta Cooper, amin persze nem tudtam nem röhögni.
- A vásznat – ismételtem meg prüszkölve.
- Nézzük a vásznat! – jelentette ki Dex komoly képpel, mire Coop felháborodottan hajolt előre.
- Most mi bajotok van? Hát az nem egy vászon? – mutatott előre tehetetlenül.
- Dehogynem. Nagyon helyesen mondtad – bólogattam szórakozottan.
- Néha úgy érzem, teljesen hülyének néztek – merengett, miközben elgondolkodva bámulta a vásznat.
- Csak néha érzed így? – hümmögtem.
- Te csak hallgass és tömd magad – nyomott egy marék kukoricát a száma, mire felnevettem.
- Inkább te hallgass! – utánoztam a mozdulatát és telepakoltam a száját kukoricával.
- Hezdodi a fil – papolt tele szájjal.
- Mit mond? – ráncoltam a szemöldököm.
- Hogy kezdődik a film – fordította fejem a vászon irányába Dex.


2 megjegyzés :