2017. október 10., kedd

Kosársuli, 63.rész

Konrád nagyjából 15 perces késéssel érkezett meg, amit már a tanár úr sem tudott jó szemmel nézni.
- Elnézést kérek! – Konrád ezúttal tényleg bűnbánónak tűnt.
- Kénytelen vagyok figyelmeztetőt írni a szüleidnek ingatta a fejét a tanár úr, Konrád pedig levetette magát mellém.
- Csoda, hogy még csak most ír figyelmeztetőt súgtam neki, mire halkan felnevetett.
- Ugye? Szerintem is.
- A szüleid nem lesznek mérgesek?
- Meglepődni nem fognak, az egyszer biztos kapott elő egy füzetet Konrád.
- Bevallom, már nem rajongok a késéseidért, de lenyűgöz, mennyire nem vagy idegbajos ismertem el a táblát figyelve.
- Aki idegbajos, kevesebb ideig bírja – vont vállat Konrád.
- Ez igaz, de vannak szegény, halandó, átlagos emberkék, mint például jómagam, akik bizonyos helyzetekben egyszerűen nem tudunk nem idegbajosak lenni.
- Értem.
- Bár számodra ismeretlen az érzés – egészítettem ki kurta kis válaszát.
- Van, hogy aggódom én is – bólintott.
- Mondjuk, mikor a karjaidba ájulok? – húzódott huncut mosolyra a szám.
- Mondjuk – sandított rám.
- Elégedett vagyok.
- Régen rajongtál a késésemért? – tért vissza a kijelentésemre Konrád.
- Eleinte menőnek tűntél és lazának húztam el a számat.
- Már nem vagyok menő? Lazának tuti laza vagyok – társalgott Konrád magával meg velem.
- Menő vagy, csak nem emiatt. Késni nem menő – fintorogtam, mire Konrád egy fürge de kimért mozdulattal végig húzta az ujját az orromon, kisimítva a ráncomat.
- Ne haragudj – mondta, mikor elengedett.
- Miért kérsz bocsánatot? – suttogtam értetlenül.
- Igyekszem nem késni – mondta, de nem nézett rám.
- Észrevettem – mosolyodtam el és összefontam ujjainkat a pad alatt. – Ez így nem lesz jó – konstatáltam, hogy én ülök belül, így pont a jobb kezemet fogja.
- Miért nem? – pislogott rám ártatlanul.
- Így nem tudok írni – próbáltam kihúzni a kezem a szorításából, de nem engedte.
- El szeretnéd engedni a kezem? – biggyesztette le a szája sarkát, nagy szemmekkel nézve rám.
- Ez a kutyamenhely ábrázat nálam nem jön be – ingattam a fejem, próbálva szilárdan tartani magam, nehogy kitörjön belőlem, mennyire cukin is néz ki.
- Én csak nézlek.
- Ne nézzél. Engedd el a kezem – próbálkoztam tovább.
- Nem akarom!
- Én meg igen!
- Tényleg ezt akarod?
- Muszáj – pontosítottam szórakozottan, mire halkan felnevetett.
- Luca, Konrád! – szólt ránk a tanárúr. – Csendesebben, ha kérhetem.
- Elnézést! – húztam be a nyakam, miközben végre kiszabadítottam a kezem Konrád szorításából.
- Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy megint zavarod az órát – súgta nekem Konrád, mire megint elfintorodtam.
- Bagoly mondja verébnek – vágtam vissza.
- Veréb meg mondja a bagolynak – húzódott ravaszkás mosolyra a szája.
- Na, hagyjál figyelni. Jegyzetelj! – parancsoltam rá, mire engedelmesen kinyitotta a füzetét és megragadta a tollát.
- Igenis, asszonyom!


Előző rész:

1 megjegyzés :