2018. március 8., csütörtök

Felejthetetlen nyár, 60.rész

- Dehogy vagy allergiás a macskákra. Ne kezdd ezt a badarságot, csakhogy megszabadulj Cicutól - ölelte magához az állatot Coop.
- Cicu? - húzta össze a szemét Dex.
- Nem volt elég időm nevet választani. Rögtönöznem kellett - védte magát Cooper.
- És ez volt az első, ami eszedbe jutott?
- Ez a negyedik volt! - kérte ki magának Coop.
- Nem akarom tudni, mi lehetett az első három - röhögte el magát Dex.
- Mindenesetre Leah, nem kell ez a cirkusz - tért vissza hozzám Coop.
- Cirkusz egy fenéket! Allergiás vagyok a macskaszőrre – magyaráztam, újabbat tüsszentve.
- Komolyan?
- Én erről miért nem tudok?
- Mert mindaddig nem volt fontos, míg nem került ide a semmiből egy macska - forgattam a szememet.
- Mégis mióta vagy te allergiás a macskaszőrre?
- Nem tudom. Tíz éve? – merengtem elgondolkodva, miközben az orromat fújtam.
- Tíz éve? – visszhangozta Cooper.
- Tíz év alatt egyszer sem találkoztunk macskával? – gondolkodott el Dex.
- Mi van? – értetlenkedtem.
- Hogy nem vettük észre?
- Én mindig tüsszögtem, ha erre célzol – tártam szét a kezem védekezően.
- Talia tud róla?
- És Norbi?
- Mindketten tudják – bólogattam.
- Csak mi nem?
- Ez egyszerűen elfogadhatatlan! csapott az asztalra, szabad, a macskát nem fogó kezével Coop.
- Figyelj, Coop – kezdtem egy nagyot tüsszentve. – Mi lenne, ha kicsit távolabb vinnéd a macskát, mielőtt meghalok?
- Meg is halhatsz? – döbbent le véglegesen Coop.
- Simán. Annyit fogok tüsszenteni, hogy nem lesz időm levegőt venni közötte.
- És ha sikerül is, az is macskás levegő lesz folytatta a gondolatmenetemet Dexter.
- Így igaz.
- Na, jó – határozta végül el magát Cooper. – Kiviszem.
- Köszönöm.
- Elbúcsúzom tőle. Nagyon nehéz lesz. A szívemhez nőtt, de. De te fontosabb vagy nekem. Alaposan mérlegeltem, és 55-45 % arányban a te javadra döntöttem – közölte.
- Komoly? 55-45? – rökönyödtem meg.
- Cicu lehetett volna életem macskája – kezdett szipogni Coop.
- Ugyan már. Találsz másikat – vigasztaltam megfelelő távolságból.
- De te arra is allergiás leszel! – fakadt ki.
- Ja… Ez igaz – biccentettem elismerően.
- Sosem lehet melletted macskám!
- Ugye tudod, hogy az év ezen 3 hónapján kívül, otthon olyan macskát tartasz, amilyet akarsz? – érdeklődtem félrebillentett fejjel.
Coop tüsszentett egyet.
- Egészségedre.
- Kösz – szorította magához a cicát Coop. – Köszönjetek el Cicutól.
- Csá, Cicu! – legyintettem hanyagul.
- Nagyon fogsz hiányozni… Coopernek – tette hozzá Dexter, Coop pedig előhalászott egy zsebkendőt a farzsebéből és kifújta az orrát.
- Az biztos. Életem macskája – tüsszentett – voltál.
- Életed Cicuja – egészítette ki Dex drámaian, Coop pedig megint tüsszentett.
- NA, JÓ! MI A JÓ ÉLET FOLYIK ITT? ÉN IS ALLERGIÁS VAGYOK A MACSKÁKRA?



1 megjegyzés :