2018. november 12., hétfő

Kosársuli, 83.rész

- Gyertek csak egy kicsit! – intett Vili bá arrébb terelve minket egy beugróba, ahol maga köré gyűjtötte az egész osztályt.
- Titkos taktikákat osztunk meg? – vigyorgott Krisz, aki a jelek szerint jókedvűen ébredt és ereje teljében volt.
- Szétosztom a mezeket – emelte fel a kezében lévő két szatyrot Vili bá, melynek következtében Krisz lelkesedése egy kicsit azért megcsappant.
- Oh – nyugtázta egy csalódott sóhajtással, mivel a jelek szerint számára ez nem volt túl izgalmas.
- Hát, hazugság lenne azt állítani, nem hagyták az utolsó pillanatra – küldtem egy sokatmondó pillantást Konrád irányába.
- Én bármiben pályára állnék – kacsintott rám huncutul, épp az anyától kapott túró rudit majszolva.
- Efelől kétségem sem volt legyintettem lemondóan, visszafordulva Vili bá felé.
- Finom ez a rudi. Tényleg ezzel tömöd magad mindig meccs előtt? érdeklődött a fülembe suttogva.
- Csak ha délelőtt van pirultam el egy picit. Reggeli pótléként.
- Ez biztos? – faggatott tovább, lehelete csiklandozta a nyakamat.
- Jó! Nem! Mindig megeszek egyet! – vallottam be, mire halkan felnevetett.
- Csak egyet?
- Max kettőt jelentettem ki végül határozottan.
- Ezt az információt mindenképpen elraktározom magamban – jegyezte meg kuncogva, aminek következtében jóleső érzés áramolt végig rajtam.
- A mezek, mint mondtam nem kifordíthatóak, hanem van egy piros kék szegéllyel és egy fehér kék szegéllyel – magyarázta Vili bá. – Mindenki választott egy mezszámot, ez a nadrágon is szerepel és a felső rész elején, hátulján rajta van, plusz hátul a nevetek is. Vezetéknév és a keresztnevetek első betűje, ahogy azt megszavaztátok.
Hű, gondolataim elkalandoztak a néhány héttel korábbi szavazásra.
- Szavazzunk! – adta ki az utasítást az ofő.
- Mik is a lehetőségek?
- Lehet rejtett szavazás? – érdeklődött Krisz.
- Nem akarod felvállalni a véleményed? – sandított rá Dominik.
- Én igen, de mi van, ha valaki nem?
- Jó trükk.
- A lehetőségek a következők:
1.)  Csak vezetéknév
2.) Csak keresztnév
3.) Vezetéknév első betűje és a keresztnév
4.) Vezetéknév és a keresztnév első betűje
5.) Teljes név (vezetéknév + keresztnév)
6.) Becenév
Ne legyen név
- Van, aki nem akar nevet? – hőbörgött Krisz.
- Ez csak egy lehetőség, Krisztián – reagált Vili bá.
- Akkor jó.
- Tépjetek egy kis lapocskát és írjátók rá, mit szeretnétek – egyezett bele végül Vili bá a titkos szavazásba.
Elővettem a leckefüzetem, amiben tudtam, hogy találok egy üres lapot, majd kivettem azt.
- Megkaphatom a felét? – kérdezte Konrád mellőlem, aki épp a matekfüzetét (tehát az egyetlen füzetét) tervezte szétmarcangolni.
- Tessék! – téptem ketté a kezemben tartott lapocskát.
- Köszi. Mire szavazol?
- Ez egy titkos szavazás – mutattam rá felvont szemöldökkel.
- Egy jó kapcsolatban nincsenek titkok – vágta rá fürgén.
- Tanácstalan lennél, vagy csak túl kíváncsi?
- Érdekel a véleményed – vonta meg a vállát a szemembe nézve.
- Azt hiszem, a vezetéknév és keresztnév első betűje verziót választom – feleltem végül elgondolkodva.
- Török L.?
- Hm – bólintottam. – Herczeg K.
- Tetszik a hangzása – húzódott egy vidám félmosolyra a szája.
Nagyon tetszett a mosolya.
- Ne tessék már tovább csigázni minket! – pattogott Krisz, aki időközben visszanyerte a lelkesedését.
- Jól van, jól van – húzta elő a mezeket Vili bá, majd komótosan szétosztotta mindkét színben pompázó felsőket és alsókat.
Mindenki áradozva, örvendezve vizslatta a kezébe kerülő mezeit és gatyáit, csillogó szemekkel nézegettük a saját nevünket a hátulján.  
- De király!
- És milyen jó a színe!
- Tetszik a szabása és a mintája!
- Az enyémre az van írva, hogy „Orova B.” – pislogott értetlenül Krisz, Konrád pedig jó barát lévén vigasztalóan megpaskolta a hátát.
- Üdv köztünk, Béla.
- Ne már!
- Ne aggódj, Krisztián, majd orvosoljuk a problémát – ígérte neki az ofő.
- És ma Bélaként kell játszanom? – biggyesztette le a száját szomorkásan.
- Lehetsz Benedek is – ajánlottam vigyorogva.
- Vagy Boldizsár – tette hozzá Eszti.
- Mindkét mezen rossz a név? – fordult Kriszhez Konrád.
- Csak a piroson – érkezett a válasz.
- Az nem baj, ma a fehéret fogjátok viselni – oldotta meg a problémát Vili bá, így Krisz is tovább tudott lépni a megrázkódtatásán.
- Kár – szólt halkan Konrád, megint a fülemhez hajolva. – Megnéztelek volna a pirosban.


Előző rész:

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése