2019. december 9., hétfő

Kosársuli, 92.rész

Február 25. péntek

A Valentin-napi randink után és úgy egybevetve azután a nap után elkezdtek megváltozni a dolgok. A dolgaink. Másfél hét telt el azóta és ebben a 11 napban Konrád egyre furcsábban kezdett viselkedni. Sokszor szokatlanul rosszkedvűnek bizonyult, szinte minden reggel elaludt és elkésett (még akkor is, mikor matek volt az első, pedig azt a reggelt eddig nagy becsben tartotta). Persze újra és újra megkérdeztem, finoman megérdeklődtem, hogy minden rendben van-e vele, esetleg akadt-e valami problémája, de mindig lerázott azzal, hogy fáradt, mert kemények az edzések. Valóban nehezek voltak és megterhelők, hiszen a hétvégén, pontosabban holnap egy újabb ellenfeléllel, ráadásul egy hírhedten erős csapattal kerülünk szembe. Vili bá elnyújtotta az edzéseket, mindenkinek tartott külön-külön, vagy épp kisebb csoportos alkalmakat, mikor a gyengeségeinket próbálta kiaknázni és erősíteni. Elhittem Konrádnak, hogy fáradt és kimerült, mert én magam is az voltam a sok edzés meg tanulás mellett és elfogadtam azt is, hogy emiatt nem szerveztünk közös programokat a délutánokra. Ám képtelen voltam átsiklani a megérzésem felett, ami azt súgta nekem, hogy Konrád eltitkolt valamit előlem.
Így történt hát, hogy a péntek reggeli dupla magyaron Káin és Ábel bűnbeesésének értelmezése helyett azon agyaltam, mi lelhette Konrádot. A fejemben listát is készítettem, hogy mégis mik azok, amik ilyen hirtelen bekövetkezhettek, míg végül arra jutottam, hogy nem lehetett velem baja. Az ember nem szeret ki a másikból egyik napról a másikra… Mármint nem kezdi nem kedvelni. Szó nem volt arról, hogy tényleg szeretne vagy ilyesmi. Nyilván ha Valentin-napon még jól elvoltunk, nem egy éjszaka jött rá, hogy igazából már nem kellek neki. Kicsit szorongva és kételkedve ugyan, de egyelőre kizártam annak lehetőségét, hogy én lennék a problémájának előidézője.
Arra is gondoltam, hogy megint féltékeny, hisz legutóbb akkor mutatkozott ilyen távolságtartónak velem szemben, mikor látta, hogy Dominik megigazította a kapucnimat. Ha egy ilyen apró dolgot képes volt ennyire felfújni, lehet, hogy kiakadt amiatt a levél miatt, amiben a rejtélyes illető csodálatosnak nevezett engem. Ám arra kellett ráeszmélnem, hogy ez a teória sem állja meg a helyét, hiszen ha Konrád féltené a kapcsolatunk, inkább többet törődne velem, ahelyett, hogy elhanyagolna.
Természetesen a zöld szemű szörnyeteg nálam is felütötte a fejét, eszembe jutott, hogy esetleg találkozott valakivel, vagy megkedvelt valakit, de nem akart megbántani, ezért nem szakított velem. Azonban Konrádon nem mutatkozott erre utaló jel, hisz reggelente megcsókolt, napközben megfogta a kezem és kedvesen magához ölelt. Egyszerűen csak eltitkolt valami előlem, mely összefüggött a lassan már folyamatosan fennálló rosszkedvével. Sőt, lehet, hogy nem csak összeköttetésben állt vele, hanem egyenesen ez a titok lehetett a kiindulópontja az egésznek. Viszont fogalmam sem volt, mi volt az.
Gondoltam rá, hogy megkérdezem Kriszt, de ezt végül elvetettem, mert bízni akartam Konrádban. Bízni akartam benne, hogy tisztel és kedvel engem, bízni abban, hogy jó oka van arra, hogy nem osztja meg velem mindazt, ami nyomta a szívét. Elvégre egy kapcsolatban hinni kell a másikban, nem igaz?
- Bokasérült lány! – kapott el edzés után Konrád, mikor épp az öltözők felé tartottam.
- Igen? – mosolyogtam rá.
- Mégsem tudlak most hazakísérni, közbejött valami – hajtotta le a fejét bűnbánóan.
- Jól van, nem gáz – legyintettem, mert jófej barátnő akartam lenni, aki nem akaszkodik a pasijára, aki megérte, ha annak időre van szüksége.
- Ne haragudj – simította tenyerét a nyakamra és nyomott egy forró csókot a homlokomra. – Majd bepótoljuk.
- Rendben – hunytam le a szemem szorosan, kiélvezve érintését.
- Holnap találkozunk – suttogta, majd elengedett és elsietett átöltözni.
Elgondolkodva baktattam be a lányok helyiségébe és elvonultam zuhanyozni. Rám nem jellemző módon sokáig folyattam a vizet, elmerengve meredtem magam elé, majd mikor csaknem teljesen felázott a bőröm, elzártam a csapot és felöltöztem.
- Mi van veletek, Lean? – simította meg a kezem Eszti, amivel sikeresen kirángatott a gondolataim közül és az egyik öltöző beli padon találtam magam, indulásra készen, kezemben a táskám pántjával.
- Minden rendben? – foglalt velem szemben helyet Csenge is. Körbenéztem és konstatáltam, hogy már csak mi hárman maradtunk itt.
- Nem tudom – ingattam a fejem. – Konrád olyan távolinak tűnik.
- Szerinted veled van baja? – rémült meg Eszti.
- Nem hiszem. Nem tudom – pontosítottam végül. – Olyan, mintha lenne valami problémája. Valami… Nem is tudom. Magánéleti.
- És mit mond, ha kérdezed? – húzta fel a szemöldökét Csenge.
- Hogy ne aggódjak, nincs semmi baj, csak fáradt mostanában. De ma azt mondta, nem tud hazakísérni, mert közbejött valami. Lassan két hete nem randiztunk, nem csinálunk semmit sulin kívül. Én is fáradt vagyok, de értitek…
- Persze, mi is látjuk rajta, hogy valami nem okés.
- Mit kellene tennem? – néztem fel rájuk segélykérőn.
- Talán még hagyj neki egy kis időt.
- Igen, lehet, hogy olyan jellegű a gondja, amiről nem szívesen beszél. Mindenkinek akad ilyen.
- De akkor miért nem ezt mondja?
- Mert azzal elismerné, hogy van valami nehézsége, de úgy jönne le neked, mintha nem tartana érdemesnek rá, hogy megossza veled – magyarázta Csenge és ebben volt igazság.
- Most is így jön le – fintorodtam el kedvetlenül.
- Hát igen – sóhajtott lemondóan. – De ne így értelmezd. Gondolj arra, hogy csak meg akar óvni ettől a rossz érzéstől.
- Úgy, hogy még több rossz érzést ültet el bennem a titkolózásával?
- Nem. Illetve igen, de bízz benne – tanácsolta Eszti.
- Szerintem is – értett egyet Csenge. – Eddig nem adott okot az ellenkezőre, nem igaz?
Csenge utolsó mondatán agyalva hagytam el a sulit egyedül. A lányok felajánlottak, hogy elkísérnek, de szerettem volna egyedül lenni, rendezni a gondolataim és fejben felkészülni a holnapi meccsre. Utazás közben mindig remekül pörgött az agyam, ezért megköszöntem nekik, de elutasítottam az ajánlatukat.
Tény és való, hogy Konrád nem adott okot arra, hogy ne bízzak benne. Leszámítva persze ezt a másfél hetet, de ez önmagában még nem jelentett semmit. Talán tényleg egy kis időre volt szüksége, hogy elrendezze a dolgait és aztán megossza velem. Talán még nem tartott ott a kapcsolatunk, hogy minden ügyes-bajos gondját rögtön megossza velem, főleg ha ez valami fontos és nagy dolog volt. Igen. Konrád sosem volt a szavak embere, nem aza típus, aki csak úgy kibeszéli az érzelmeit. Bíznom kell benne és várnom.
Ezekkel a pozitív elgondolásoktól erőre kapva kanyarodtam balra a suli kapuján kilépve, ám tekintetem megakadt valamin a másik irányba, így megfordultam. Konrád és Hanna távolodó alakját láttam, ahogyan egymás mellett, láthatóan beszélgetve haladtak a suli utcáján, majd a sarokhoz érve jobbra kanyarodtak és ezzel eltűntek a szemem elől.


Előző rész:

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése