2020. szeptember 9., szerda

Kosársuli, 123.rész

Mosolyogva figyeltem, ahogyan Dini a magasba emelt egy kisfiút, hogy az minél közelebbről dobhasson a kosárba. Az járt a fejemben, hogy hiányzik Konrád, de bárhogy is van, nem éreztem bűnösnek magam. Egyszerűen semmit nem érzek Dini iránt és ugyanúgy szeretem Konrádot, mint eddig, csak haragszom rá. Én vele szeretnék lenni, azt kívánom, bár megértene és inkább osztozna az örömömben, minthogy csak féltékenykedik.
– Te tudsz zsákolni? – kérdezte a kisfiú Dinit.
– Még szép, kishaver – borzolta össze a kicsi haját játékosan.
– Megtanítasz engem is? – csillant fel a kissrác szeme.
– Nos, néhány év múlva simán – kacsintott rá bátorítóan Dini.
– És engem? – álltam fel és vigyorogva hozzájuk sétáltam.
– Te nagyon alacsony vagy ehhez – jelentette ki a kisfiú, mire felvontam a szemöldököm.
– Te beszélsz, tökmag?
– De én még növésben vagyok! – emelte magasba karjait eltökélten a kissrác.
– Ott a pont – vigyorodott el Dini. – Tökmag egy, Lulu nulla.  
Tény, hogy én már nem igazán fogok megnőni, de az is tény, hogy a zsákolás sosem szerepelt vágyaim listáján.
– De ettől még te is zsákolhatsz – közölte Dini, majd egy szempillantás alatt mögémkerült és a hónom alatt fogva megemelt és a feltartott a levegőbe.
Döbbenten pislogtam, hiszen úgy kapott fel, mintha csak valami puha párna volnék. Nemcsak, hogy nem vagyok párna, de csontsoványnak sem mondanám magam. Ugyan izmos vagyok, de eleve erős a csontozatom és mindenhol van rajtam egy ici-pici felesleg (valószínűleg az őrült csokiimádatomnak köszönhetően).
– Dobsz vagy mi lesz? – érdeklődött Dini és hangján egyáltalán nem hallatszott, hogy erőlködne.
– Ja, hogy ja – meredtem a kezemben tartott labdára, majd könnyűszerrel bedobtam a gyűrűbe. A kisfiú lelkesen tapsolt, Dini pedig óvatosan leengedett, majd nemes egyszerűséggel lerakott a földre. Kicsit meg voltam illetődve, de távolról sem azért, mert oda lettem volna érte. Egyszerűen csak meglepett a dolog, nem sűrűn emelgetnek fiúk ilyen könnyedén.
A kisebbek tábora lassacskán végetért, így még beszélgettünk kicsit a régi edzőnkkel, majd elvonoltunk átöltözni. Mielőtt levetettem volna a sportruhámat, elővettem a telefonomat és benyomtam rajta a mobilnetet, hiszen egésznap rá sem néztem.
Egy üzenete várt Konrádtól és még azt sem tudtam, mit írt, máris nagyot dobbant a szívem.
Konrád üzenete: Ne haragudj. Legyünk megint jóban!
Csatolt egy képet is, amin lebiggyesztett szájjal néz a kamerába és rettentően aranyos (meg persze jóképű). Mosolyogva nézegettem a fotót és bepötyögtem a választ.
Luca üzenete: Borítsunk fátylat az egészre?
Konrád üzenete: Az jó lenne. 😊
Ez nagyon jól hangzott, de mégis zavart ebben az egészben valami, de Konrád megelőzött.
Konrád üzenete: Szeretlek, Bokasérült lány. Nem akarom, hogy rosszban legyünk Azt meg pláne nem, hogy ne adj isten, szakítsunk.
Nagyot sóhajtva engedtem ki az eddig benntartott levegőmet.
Luca üzenete: Én is szeretlek, Késő srác!
Konrád üzenete: Akkor jó. Örülök, hogy ezt tisztáztuk.
Luca üzenete: És akkor ez azt jelenti, hogy elfogadod a barátságomat Dinivel?
Hosszú és feszült szünet következett. A Messenger pontokkal jelezte, hogy Konrád ír, majd azt is, hogy abbahagyta. Végül – felteszem alapos átgondolás után – a következő válasz érkezett:
Konrád üzenete: Azt hittem, az, hogy szeretsz, azt jelenti, hogy engem választasz.
Ennyi volt. Máris visszatért minden haragom és dühöm, ami az elmúlt öt percben elpárolgott.
Luca üzenete: Tessék? Ilyet én is tudnék mondani! Azt hittem, az, hogy szeretsz, azt jelenti, hogy el tudod fogadni a barátságomat Dinivel és azt is, hogy NINCS KÖZTÜNK SEMMI!
Konrád üzenete: Szóval egyikünk sem enged, mi?
Luca üzenete: Nagyon úgy fest.
És ezzel zártuk a beszélgetést. Kinyomtam a netet, majd mérgesen a táskámra dobtam a mobilomat és mérgelődve elvonultam a mosdóba.
Mikor mindennel végeztem, Dini már jókedvűen várt az iskola kapujában. Világos rövidnadrágot, sötétkék pólót és baseballsapkát viselt, vállán sporttáskája, kezében labdája pihent.
– Morcosnak tűnsz, Kicsi Lulu – vizslatott vigyorogva.
– Te meg idegesítően boldognak – feleltem pofákat vágva, amint persze jól mulatott.
– Szeretek ide visszalátogatni – adta meg örömének okát, miközben egymás mellett haladva elindultunk és közben ide-oda passzolgattuk a labdáját.
– Mert emlékeztet arra, hogy már általános iskolás korodban is mekkora ász voltál? – tippeltem.
– Tényleg az voltam – sandított rám pajkosan. – De nincs szükségem emlékeztetőre, hogy tudjam.
– Hát hogyne – nevettem el magamat. – Hiszen még egy díjat is kaptál.
– A díjamat azért kaptam, mert remekül szerepeltünk a bajnokságban és én dobtam a legtöbb pontot – pontosított.
– Jól emlékszem – bólogattam nagyban, majd feléböktem szabad mutatóujjammal. – El is sírtad magad.
– Dehogy sírtam! – tagadta egyből.
– Ne is próbálkozz, mindenre pontosan emlékszem. A nagy Dini meghatódott, mikor egy kupával díjazták a földöntúli tehetségét – fogtam drámaira a dolgot, kezemet a szívemre szorítva.
– Nem kupa volt, hanem egy kosárra dobást ábrázoló szobor – javított ki, szándékosan nem reagálva a mondatom többi részére.
– Nem számít – legyintettem. – Akár szobrot, akár egy pipázó barackot ábrázolt, te sírtál és ez a lényeg.
– Csak elmorzsoltam néhány könnycseppet – mosolygott rám, végre elismerve a történteket, én pedig visszamosolyogtam rá. Jól emlékeztem arra a napra, hiszen az volt az egyetlen alkalom, mikor Dinit sebezhetőnek láttam.


Következő rész:
Előző rész:

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése