2021. július 3., szombat

Kosársuli, 126.rész

Június 29. szerda (a dobótábor harmadik hete)

Konráddal az akaratlanul megtörtént szakításunkat és a nagyon is tudatos kibékülésünket követően nem akadt konfliktusunk. Én igyekeztem elhatárolni magam Dinitől, Konrád pedig azon volt, hogy tiszteletben tartsa, ha mégis baráti csevejbe bonyolódtunk.  A dobótábor utolsó hetét tapostuk már és a délutáni meccsek lejátszását követően Vili bá bejelentést tett.

– Nos, mint azt sokan tudjátok, iskolánkban hagyomány az évzáró sulis fesztivál, amit általában a dobótábor harmadik hetének hétvégéjén szoktunk megrendezni. Idén szombatra esett a választás.

– Most szombatra? – érdeklődött Krisz.

– Igen.

– De nem szokás ilyenkor minden osztálynak készülnie valamivel? – töprengett tovább hangosan. – Valami ilyesmit hallottam a felsőbb évesektől.

– Komolyan nem szólt nekik hamarabb? – vigyorgott Dini Vili bára.

– Kiment a fejemből – ismerte el az ofőnk rezzenéstelen arccal, mire az osztályunk egy emberként jajdult fel. – De semmi vész, még van időnk. Osztályfelelős és helyettes gyertek ide hozzám!

  Osztályfelelős? – ismételte mg vonakodva Dominik, már nagyon is jogosan rosszat sejtve.

– Ne mondjátok, hogy nem választottunk osztályfelelőst – döbbent meg Vili bá, Dini pedig jókedvűen felnevetett.

– Semmit se választottunk! – fakadt ki Krisz. – Még csapatkapitányt se!

– De azzal legalább nem vagytok elkésve – lapogatta meg Krisz vállát bátorítóan Zalán, hiszen ha minden igaz a csapatkapitány-választás az augusztusi edzőtáborban lesz esedékes.    

– Na, akkor válasszunk fürgén osztályfelelőst – döntötte el az osztályfőnökünk és kiadta az utasítást, hogy öltözzünk át, majd irány a termünk.

Egy bő negyedórával később mind a helyünk ülve vártuk, hogy megkezdődjön a szavazás. Mindenkinek két nevet kellett felírnia, és aki a legtöbb szavazatot kapja, az lesz az osztályfelelős, a második helyezett pedig a helyettese. Persze csak akkor, ha nincs senkinek nyomós ellenvetése. Mindenki szerzett magának egy megfelelő méretű lapot (többnyire a padunkban talált füzetekből téptünk ki), majd néma csend következett. Az első nevet hamar felfirkantottam, ugyanis nem voltak kétségeim afelől, hogy Klau remek osztályfelelős lesz. De a második ember meghatározása már nagyobb gondot okozott. Gondoltam Konrádra, azonban úgy voltam vele, hogy valószínűleg ő nem vágyik különösebben erre a pozícióra. Aztán ott volt Krisz, aki tuti szívesen elvállalta volna a helyettesi posztot, viszont az alkalmasságát tekintve már nem voltam biztos benne, hogy ő a legmegfelelőbb ember. Végül hosszas töprengést követően Dominikra esett a választásom és így kettejük nevével adtam be a lapomat. Vili bának elintéznivalója akadt, így sorsolással döntöttük el, hogy ki legyen az az illető, aki felolvassa a neveket és vezeti a táblán, hogy ki mennyi szavazatot kapott. A sorsolás alapján Krisz (az ötletgazda előjogának révén), kihúzott egy lapot és felolvasta a rajta lévő első személy nevét, akit aztán megtettünk a szavazás levezénylőjének.  

– Törcsi – nézett fel rám Krisz, mire nagyokat pislogva fordultam körbe.

– Valaki rám szavazott? – ámultam.

– Az hagyján, de neked kell levezetni a szavazást – lengette meg a lapot a kezében és maga mellé invitált.

– Hát jó – húztam be egy függőleges vonalat a nevem mellé a táblán, majd a második nevet elolvasva Klaunak is odabiggyesztettem egyet.

– Halljuk a következőt!

Széthajtogattam egy újabb lapot és felolvastam a rajta levő két nevet.

– Dia. Herczeg.

– Hogy merészeled? – hajított egy papírgalacsint Krisz fejének Klau.

– Hé! Honnan veszed, hogy én voltam? – adta az ártatlant Krisz. – Mi fiúk egy csomóan hívjuk a vezetéknevén a másikat! – érvelt voltaképpen elég meggyőzően, de Klau csak összehúzta a szemét és újabb papírgombócot dobott Krisz felé.

– Tudom, hogy te voltál! Te alávaló! – szorította össze a száját makacsul, hiszen ki nem állhatta a Dia becenevet és ezt a tudtunkra is hozta rögtön az első napon. Arról nem is beszélve, hogy Dini is kiderítette mindezt és ennek tudatában ugyebár csak azért is így szólította szegényt.  

– Ennyit a névtelen szavazásról – dünnyögte Dominik.

– Én nem titkolom az álláspontom – tárta szét a kezeit Krisz és vállat vont.

– És nem te vagy az egyetlen – hümmögtem, miközben a következő papírlap tartalmát böngésztem, rajta ugyanis nem a Csenge, hanem a Csenkesz név szerepelt. Sokatmondóan a lányokra pillantottam, mire Eszti behúzta a nyakát.

– Bocsi, megszokásból írtam – kuncogott.

Végül nagyjából fél óra kellett, mire minden szavazatot rögzítettünk, mivel minden egyes felolvasást követően szükség volt kiegészítő kommentekre, poénokra és megjegyzésekre. A végeredmény alapján magasan Klau vezetett, mögötte Dominik helyezkedett el, harmadikként pedig a másodikhoz igen közel Csenge állt.

– Akkor ezek szerint mind egyetértünk abban, hogy Klau megfelelő osztályfelelős volna – állapítottam meg, mire az osztályunk tagjai egyszerre vágták rá a helyeslő igent. Klau nem kommentálta a dolgot, de a szája sarkában bujkáló mosolyból tudtam, hogy örül neki.

– A helyettes pedig Dumbó – folytattam, de az említett felszólalni kívánt.

– Én ezt nem szeretném.

– Parancsolsz?

– Nem szeretnék a helyettes lenni – ismételte meg karbafont kezekkel.

– Talán akkor osztályfelelős lennél? – érdeklődött Krisz.

– Nem. Egyik se szeretnék lenni, csak egy sima diák – magyarázta.

– Mégse kényszeríthetjük rá, nem? – gondolkodtam hangosan.

– Szerintem is ez az ő döntése – értett egyet vele Eszti bólogatva.

– Halljuk az újonnan megválasztott osztályfelelőst! – hárította a döntést okosan Klaura Krisz.

– Nyilván nem erőltethetjük rá – hozta meg első ítéletét Klau, majd a táblára pillantott. – Csenge, neked megfelelne a dolog?

– Megtiszteltek vele! – pattant fel és kihúzta magát, mire nevetni kezdtünk.

– Akkor már csak az maradt hátra, hogy kitaláljunk valamit szombatra – sóhajtott egy meglehetősen nagyot Klau, majd záporozni kezdtek az ötletek.


Következő rész:
Előző rész:

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése