2020. január 4., szombat

A szívtelen fiú, 8.rész

- Jó ég, annyira sajnálom! Jól van? – szalad mellém valaki, valószínűleg a kocsi vezetője és segít feltápászkodnom a földről.
- Elnézést… - tapogatom meg magamat és örömmel konstatálom, hogy egyben van mindenem. – Azt hiszem, ez az én hibám volt – teszem végül hozzá.
- Jól van? – mered rám a férfi, újból megismételve korábbi kérdését.
- Minden rendben – biztosítom, miközben próbálok nem foglalkozni a jobb csuklómba nyilalló éles fájdalommal. – Köszönöm, jól vagyok.
- Mi folyik itt? – hallom meg egy gyötrelmesen ismerős hangot és Chestert pillantom meg kiszállni a balesetemet okozó autó hátsó üléséről.
- Elnézést, fiatalúr – szabadkozik a hibájáért a vezető, aki ezekszerint a Cutland család sofőrje. Chester tekintete rám villan, konstatáltója, hogy én vagyok az, akit elütöttek, majd ismét a sofőrjére néz.
- Remélem tudja, hogy többek között az lenne a dolga, hogy ne üssön el senkit – jegyezi meg gúnyosan.
- Bocsásson meg, Mr. Cutland! – Kábé most veszítette el az állását, ezért a megmentésére sietek.
- Az én hibám volt. Piros volt a lámpa, csak nem figyeltem – vállalom magamra az egészet és szerintem nem is hazudok.
- Hát persze, Fiddling! – fonja karba kezeit Chester és közelebb sétál, én pedig a hátam mögé rejtem a kezeimet. – Tőled nem is vártam volna mást.
- Be kell vinnünk a kórházba! – szólal meg a sofőr, aki a jelek szerint, eléggé kétségbeesett lehet, hogy elütött, mert szavai konkrétan úgy hangzanak, mintha csak ráparancsolt volna a Cutland család örökösére.
Chester egy pillanatra meghökkeni látszik, de persze nem siklik el a dolog felett, szeme megvillan, fejét lassan a sofőrje irányába fordítja.
- Erre semmi szükség! – vágom rá gyorsan, megelőzve gúnyos szavait. – Tökéletesen jól vagyok. Épp, hogy csak meglökött az autó eleje, elveszítettem az egyensúlyom és ennyi.
Ez voltaképpen így is történt, de az, hogy a csuklómra érkeztem, már egy egész más kérdésnek számít jelen helyzetben.
- Belső vérzése lehet! Beüthette a fejét és agyrázkódást is kaphatott! Ragaszkodom hozzá, hogy bevigyük! – folytatja a sofőr, akit úgy tűnik, már nem izgatja az állása, csak egy normális, kedves emberként az én testi épségem.
- Tényleg minden rendben! Majd suli után bemegyek – próbálok szabadulni a szorongató helyzetből, mert semmi pénzem a kórházi számlákra és főleg semmi kedvem ehhez a szituációhoz Chesterrel, ám életem megkeserítőjének más tervei vannak.
- Ó, nem! – hangzik fel gúnytól csöpögő fagyos hangja. – Ha a vezetni képtelen sofőröm ennyire ragaszkodik hozzá, hadd legyen hát ez az utolsó útja.
Chester az évek alatt szinte tökélyre fejlesztette, hogyan mondjon nagylelkűnek és kegyesnek tűnő, de amúgy nagyon is szívtelen dolgokat.
- Ne rúgd ki! Az én hibám volt! – fogom könyörgőre a dolgot és kezdem azt hinni, nem is vagyok magamnál, amiért szembeszegülök vele.
- Hisz elütött téged – mutat rá, de nem azért, mert annyira sajnálna, csupán tényeket közöl. – Muszáj kirúgnom – mondja úgy, mintha tényleg ez lenne az egyetlen megoldás.
- Nem muszáj – sziszegem, mert fáradt vagyok, rettentően fáj a csuklóm és emiatt egyre mérgesebbé és frusztáltabbá válok. – Csak egyszerűen ki akarod rúgni!
- Tényleg ki akarom – ereszti le kezeit egy halvány vigyor közepette és zsebeibe süllyeszti kézfejeit, kihívóan mered rám. – A kérdés csak az, te mennyire szeretnéd, hogy ne tegyem meg.
- Mégis mit akarsz még tőlem? – sóhajtok lemondóan. – Már így is a kezedben van az egész életem.
- Van jogosítványod, Fiddling?
- Van – felelem vonakodva, mert nem tudom, mire megy ki ez az egész.
- Akkor kiszabom rád a büntetésem: mától fogva te leszel a sofőröm.
A maradék vér is kiszalad az arcomból, elsápadok, és kicsit reszketni kezdek. Ma még nem is ettem és alig aludtam. Fáradtnak érzem magam és álmosnak, dühít, hogy Chester mindent megenged magnak és, hogy a világ mindent megenged Chesternek. Ám mikor szólásra nyitom a számat, hogy ezt a tudtára is adjam, elveszítem az egyensúlyom és vele együtt az eszméletem is. Az utolsó, amit még érzékelek, hogy Chester karjaiba hullok, akár egy rongybaba. 


Előző rész:

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése