2020. június 3., szerda

Kosársuli, 112.rész


- Még mindig nem értem – lóbáltam a lábam vidoran, az étkezőasztalnál ülve, várakozásteljesen bámulva a tanárunkra.
- Már vagy ötször elmagyaráztam – sóhajtott Gergő.
- Én se értem – csatlakozott hozzám Krisz.
- Te még csak nem is azt a képletet használod, amit mondtam! – meredt a Krisz előtt heverő kissé viseletes füzetre Gergő haragosan.
- Mi? Hát de én azt hittem, ez kell! – ellenkezett Krisz felháborodottan.
- Világosan megmutattam, hogy melyiket használd! Ki akarsz borítani? – villant meg Gergő tekintete.
- Meglehet – húzta lomha mosolyra a száját Krisz.
- Pontosan mi is a bajod, Orova?
- Az, hogy túl büszke, önző és lenéző vagy – felelte egyszerű vállvonás közepette Krisz.
- Ne már! – böktem oldalba. – Örüljünk, hogy ma legalább eljött.
- Ha a kezdetektől fogva segít, már rég tudnám, melyik képlet kell.
- Ha esetleg tanultál volna évközben, akkor még régebb óta tudnád – gúnyolódott Gergő lesajnálóan.
Gergő szerencsére a jelek szerint nem volt az a típus, akit ha nem látnak szívesen, fogja magát és lelécel. Sokkal inkább olyan fajtának tűnt, aki csak azért is kitart. Talán Krisz pont ezért kezdett cirkuszolni… Szerette volna letörni Gergő szarvát, ugyanakkor ezzel valahogy fel is tüzelte, hogy továbbra is oktasson minket.
- Váltás van! – jelentette be Klaudia, a legjobbkor jelezve, hogy vége ennek a turnusnak.
- Nekem nincs szükségem korrepre, szóval Orova és Török itt maradnak – közölte Gergő.
- Bo-bocsánat… Még-még é-é-én sem értem te-teljesen – dadogta Hanna kissé ijedten, gondolom Gergő reakciójától tartva.
- Jó. Lendvai is csatlakozik a reménytelen ostobák gyülekezetéhez – legyintett Gergő lemondóan.
- Te vagy a reménytelenül ostoba! – vágtam rá durcásan.
- Ha végre megoldod ezt a példát, elismerem, hogy nem vagy az – húzódott gonosz vigyorra a szája.
- Elég megoldanom? – csillant fel a szemem. – Nem kell, hogy helyes is legyen?
- Oh, nézd, már is felment az ára két példára – felelte roppant álnokul, én pedig lemondóan vetettem bele magam a fizika példatár rejtelmeibe.
Tíz percnyi, némileg eredményes küzdelem után Gergő megállt felettem és közelebb hajolva csekkolta, amit írtam. Ő az egyik lemagasabb az osztályban, haja rövid, egyszerű barna színben pompázott, szemei sötétzöldek voltak.
- Már megint nem jó – szólalt meg meglepően lágyan. – Ugyanazt rontod el. Nézd – mutatott az általam leírt utolsó sorra, majd magához képest türelmesen elmagyarázta, miért rossz ez így és hogyan kellene. Egy órával később végre úgy álltam fel az asztaltól, hogy értettem, amit értenem kellett. Krisz is sokat haladt előre és bár nem hallottam, szerintem Hannának is nagy segítség volt az új tanárunk. Gergő nem igazán mondott egyebet, csak fogta a táskáját és mint aki jól végezte dolgát, a kijárat felé indult.
- Hé! El se köszönsz? – eredtem utána. Az előszobában akadtam a nyomára, épp a tornacsukáját húzta fel, így az ajtókeretnek támaszkodtam és várakozásteljesen néztem rá.
- Egyedül is kitalálok – felelte sajátos stílusában.
- Most lett kész az ebéd. Biztos nem maradsz? – érdeklődtem kedvesen, mire egy pillanatra abbahagyta cipőfűzője kötögetését, végül pedig folytatta azt.
- Nem, kösz. – Legalább hozzátette a kösz-t, szerintem nála már ez is nagy előrehaladásnak számított.
- Rendben – tártam ki előtte a bejárati ajtót. – Köszönjük a segítséged! Ha esetleg belefér, a jövőhéten mindennap összeülünk a suliban edzés után. Elkélne a tudásod.
- Majd meggondolom – felelte, intett egyet és elhagyta a házat. Néztem utána, ahogyan elhagyta a kertet, kinyitotta a kaput és vissza se nézett.
Kezdett körvonalazódni a számomra, hogy Gergő nem konkréten engem utált, hanem úgy összességében minket. Illetve, nem is az, hogy utált volna bárkit, bár lehet, hogy személy szerint én eleve nem voltam neki szimpi… Szóval, úgy éreztem, ez az egész nem az ellenérzésekről szólt, hanem valami olyasmiről, hogy Gergő arra akart koncentrálni, amiért idejött, nem pedig a barátkozásra. Viszont muszáj lenne megértenie, hogy mivel ez egy csapatsport, egyszerűen nem tarthatja távol magát tőlünk, különben nem lehet sikeresen kosaras. Ez nem működik így.
- Zirig lelécelt? – érdeklődött Krisz, aki már két pofára lapátolta magába a gulyáslevest.
- Így is mondhatjuk – mosolyodtam el kissé fáradtan és helyet foglaltam Konrád mellett, anya pedig mert nekem egy tál levest.
- Nos, már ez is több volt, mint a semmi – jegyezte meg Klaudia.
- Ti amúgy nem voltatok jóban év elején? – pillantottam fel rá, közben kettétörve a kenyeremet.
- Nem igazán. Azt az egy esetet leszámítva, mikor fellöktelek és ő „mellém állt” nem igazán beszélgettünk – formált ujjaival idézőjelet.
- Oh, vagy úgy. Tökre azt hittem, hogy legalább téged bír.
- Szerintem csak arról van szó, hogy téged nem – vigyorodott el Krisz jókedvűen.
- Kezdem én is ezt hinni – fintorodtam el, miközben Tibi és Krisz összenevettek valamin.
- Fel nem foghatom, mi oka lehet rá – húzódott közelebb hozzám Konrád, aki egészen eddig nem sokat szólt.
- Talán elvakít a rózsaszínköd – vélekedtem komoly képpel.
- Engem még csak-csak, de a többieket is? – vonta fel a szemöldökét kérdőn.
- Mi az, hogy csak-csak? – ragadtam meg mondandójának első felét.
- Szerintem már együtt vagyunk annyi ideje, hogy ez már nem csak a rózsaszín ködről szóljon – ölelte át a derekamat és nyomott egy puha csókot az arcomra.
- Hogy ment a matekoktatás? – simultam a karjába mosolyogva.
- Hát nem leszek tanár, az tuti.
- Akkor mi leszel, ha nagy leszel?
- Profi kosaras?
- És ha kiöregedsz?
- Szenior profi kosaras? – tippelt némi gondolkodás után.
- De most komolyan – ráncoltam a szemöldököm. – Kábé 35 éves korukban öregednek ki az NBA játékosok is.
- Gondoltam az edzői pályára – közölte végül Konrád őszintén. – Egy végszükség esetén szükséges B tervként – ismerte be.
- Nem gáz, ha van egy B terved. Ettől csak még erősebben küzdhetsz az A megvalósulásáért. Ez nem olyan, mintha egyből feladnád. Örülök, hogy van elképzelésed!
Konrád mosolyogva puszilta meg a homlokomat és szerencsére nem kérdezett engem a pályaválasztásról, ugyanis ellenben vele, nekem semmi tervet nem sikerült kieszelnem.


Előző rész:

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése