2020. augusztus 12., szerda

Kosársuli, 120.rész


Június 16., csütörtök

A dobótábor első hetének negyedik napján egy szürke pólóban léptem a csarnokba, amin egy vigyorgó sas volt látható.
– Lulu! – intett nekem Dini, mikor épp Konráddal készültem elhagyni a csarnokot.
– Igen? – léptem vissza néhányat hozzá, míg Konrád türelmesen várakozott az ajtóban.
– Holnap felvehetnénk az általános iskolai egyenpólónkat – vigyorgott rám, játékosan átkarolva a vállamat.
– Jó lesz az még ránk? – érdeklődtem eltűnődve hiszen, ha én nem is, de ő biztosan nőtt azóta.
– Holnap elválik – kacsintott rám, majd utamra engedett.  
Így esett meg hát, hogy a tegnapi napon, miután kibeszéltük a csapatkapitányválasztást, Dini félrevont és a fülembe sutyorgott, hogy ma vegyem fel az általános iskolai melegítőpólómat, magyarán öltözzünk össze. Vigyorogva bólintottam, hiszen jó bulinak tűnt, ám ez semmi nem volt ahhoz képest, hogy mikor Konráddal beléptünk a terembe, felcsendült az általános sulis csapatunk dala, a Stand Up for the Champions. Csillogó szemekkel meredtem Dinire, aki a pólójára mutatott, majd az enyémre és közben felhangosította a zenét.
– De jó, már olyan rég hallottam ezt a dalt! – szaladtam oda hozzá lelkesen. – Pedig milyen motiváló már!
– Srácok! Csekkoljátok a pólónkat! – ölelte át a vállam Dini jókedvűen a barátai felé fordítva.
– Miért van egy béke jelet a tollaival mutató sas a pólótokon? – érdeklődött Milán meglepődve.
– Az V, mint victory! – oktatta ki Dini. – Győzelmet mutat a kezeivel.
– A szárnyaival – helyeseltem kicsit javítva az ő kijelentésén.
– Jaaa – bólogatott nagyban Zalán. – Ti voltatok a Kettyósasok? – küldött Dini felé egy szívélyes mosolyt, mire Dini felháborodottan a füleimre tapasztotta tenyereit.
– Ne mondj ilyet a kis tanítványom előtt! – hordta le Zalánt, miközben persze minden szavát hallottam így is.
– Bocs, ezt neked címeztem, nem a kis tanítványnak – biccentett felém elnézést kérően Zalán.
– Ó, én aztán nem vettem magamra – mosolyogtam rá, mire Dini elengedte a füleimet.
– Jó lenne egyszer vissza látogatni a suliba, nem? – fordult felém kíváncsian.
– Egyetértek – jöttem lázba teljesen. – Már rég nem hallottam Kata edző… néniről.
Nagyon fura volt lenénizni, hisz egy fiatal nőről beszéltünk, aki kis tíz évesként még néninek tűnhetett, de most így valahogy mégsem jött a nyelvemre.
– Amúgy is kérte, hogy néha menjünk oda okítani a kicsiket – mosolyogott bíztatóan Dini. – Most vannak a héten az edzőtáborok, ők szombaton is nyomatják. Elmehetnénk – ajánlotta.
- Benne vagyok! – fogadtam el rögvest az ajánlatát, majd csatlakoztam a többiekhez, mert lassan kezdődött az edzés. 
A mai nap valahogyan egészen gyorsan eltelt, annyira, hogy kettőt pislogtam és már este fél kilenc volt, én pedig nagyban haza tartottam Konráddal.
– Szombaton randizhatnánk – vetette fel.
– Nem lehetne vasárnap? – érdeklődtem.
– De, persze – bólintott, amolyan „nekem igazából mindegy” stílusban. – Mit csinálsz szombaton?
– Dinivel visszalátogatunk a régi sulinkba – avattam be őt lelkesen. – Meglátogatjuk az edzőt meg a mai kicsiket. Tök buli lesz!
– Kettesben? – reagált elég tömören Konrád, arca nem sok jót ígért.
– Hát, nem csak mi leszünk ott, ha erre gondolsz. Most mondtam, hogy ott lesznek a kicsik – mosolyogtam. – Kis elsősök, akiket tanítgathatok labdát pattogtatni! – csaptam össze a kezeim izgatottan.
– Na, jó – torpant meg, ám mivel majdnem a házunk elé értünk, nem nyilvánítottam neki különösebb jelentőséget. – Ma összeöltöztetek, holnapután meg kettesben látogattok vissza a régi sulitokba – foglalta össze a történteket.
– Aha. Valami gond van? – pislogtam rá értetlenül.
– Bocs, de nekem ez nem megy. Próbáltam elfogadni, de nem megy – közölte szárazon, hangja váratlanul keményen csengett, amitől felhúztam magam.
– Mégis mikor próbáltad? Csak mert állandóan féltékenyen méregeted őt! – vágtam vissza.
– Mert féltékeny vagyok! – emelte fel a hangját. – Úgy nézel rá, mint valami istenre!
– És akkor mi van? Neked talán nincs példaképed?
– Dehogy nincs, de ő nem próbál meg lecsapni a kezedről!
– Úgy érzed, Dini megpróbál lecsapni a kezedről? – ráztam a fejem hitetlenkedve.
– Pontosan így érzem! – préselte össze ajkait makacsul.
– És mégis miből következtettél erre? – ingattam a fejem kissé gúnyosan. – Soha nem mondott semmi erre utalót és egyáltalán nem flörtöl vagy ilyesmi. Olyan nekem, mint valami bátty figura.
– Ezekszerint elég vak vagy, ha rólad van szó.
– Egyébként is, mit számít, mit csinál Dini? – váltottam szemszöget, bár nevetségesnek tartottam már a feltételezést is, hogy Dininek tetszenék. – Én vagyok a lényeg, nem? Hogy én mit érzek! Ennyire nem bízol bennem?
– Nem benned nem bízom, hanem benne! – pontosított haragosan.
– Jaj, ne gyere nekem ezzel a filmbe illő dumával! Ha bíznál bennem, nem gondolnád azt, hogy valaki csak úgy le tud csapni a kezedről!
– Csak mert most engem szeretsz, még nem jelenti azt, hogy nem tud valaki más magába hódítani – közölte és bár láttam a szemében, hogy rögtön megbánta, amit mondott, már nem volt visszaút.
– Ó, szóval ezt gondolod. Hogy én simán elhagylak valaki másért. Ráadásul olyan valakiről beszélünk, aki iránt nem érzek semmit és ezt egyértelműen a tudtodra is adtam.
– De éreztél – bökte ki végre, mi is járt a fejében.
– Évekkel ezelőtt! – csaptam a homlokomra idegesen. – Neked talán én voltam az egyetlen lány az életedben?
– Nem, de…
– Tudod mit, Konrád? – szakítottam félbe. – Ha ennyire nem bízol bennem, minek erőlködjünk?
Mélyen a szemébe néztem, majd sarkon fordultam és bementem a kapun, alaposan bevágva azt magam mögött. Vissza se pillantva otthagytam őt az utcán a hülyeségeivel.



Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése