2019. december 23., hétfő

Kosársuli, 94.rész

Van az a mondás, hogy olykor nem várt helyről érkezhet a segítség. Hát nekem ez a nem várt hely abszolút Klaudia volt, de kezdtem azt érezni, hogy most pontosan rá is volt szükségem. Arra, hogy valaki együttérzés nélkül, tárgyilagos hozzáállásával jól fenéken billentsen és helyre rázzon. Nagyon kedveltem Esztit és Csengét, de ők biztosan nem tudták volna ilyen jól kezelni a dolgot, sajnálkoztak és szidták volna Konrádot, meg persze próbáltak volna erőt önteni belém, de összességében valahogy konkrétan olyasmire lehetett szükségem, amit most Klaudia nyújtott.
Még eléggé el voltam veszve, mikor kitámolyogtam a büfébe Klaudia után, aki addigra már vett nekem egy üveg szigorúan mentes vizet és sós kekszet. Mivel volt még 15 percünk, hogy átöltözve, melegítésre készen megjelenjünk a pályán, helyet foglaltunk az egyik két személyes asztalnál és komótosan eszegetni kezdtem a kekszet. Nem esett túl jól, de tudtam, hogy szükségem lesz az energiára.
- Jobban vagy? – érdeklődött Klaudia a „meccs szempontjából jól” és nem a „sajnálom, hogy titkolózik a barátod” stílusban.
- Testileg vagy lelkileg? – fintorodtam el, mert valahogy egyszeriben megszűntek az ellenérzéseim iránta és olyan volt, mintha bármiről ki tudnék most tálalni neki. Valószínűleg nem azért éreztem ezt, mert annyira jófej lett volna, hanem mert épp keresztülmentem valami nehézségen, amit jó lett volna megosztani valakivel.
- Félre kell tenned most ezt a dolgot Konráddal. Mindketten a kezdőben vagytok! Hogy fogtok így összejátszani?
- Ő simán félreteszi ezt a meccs erejéig – vontam meg a vállamat félszegen, mondván, hogy Konrád már csak ilyen.
- Nem nagyon ismerlek, de ahogy elnézlek, te biztosan nem tudod – mutatott rá, míg én kortyoltam néhányat a kellemesen hűvös vízből.
- De meg kell próbálnom – feleltem végül.
- Mi lenne, ha felmennénk és beszélnél bele gyorsan? – ajánlotta Klaudia.
- Másfél hete próbálok vele beszélni, de semmi – nevettem fel keserűen. – Nem hiszem, hogy pont most nyílna meg nekem.
- Na, jó – sóhajtott lemondóan. – Akkor beszéld meg velem, hátha az segít – engedte le a vállait.
- Azt hittem, nem kedvelsz – idéztem korábbi szavait, elhúzva a számat.
- Az most mindegy – legyintett. – Neked kell valaki, én pedig nem vagyok annyira szemét, mint amilyennek eddig tűntem. Meghallgatlak, ha akarod.
- Mindenféle hátsószándék nélkül? – vontam fel a szemöldökömet kérdőn. Valójában nem hittem, hogy odáig süllyedne, hogy segítő kezet nyújt, hogy aztán felhasználhassa ellenem, amit mondok, de mégis rákérdeztem a dologra.
- Megértem, ha nem bízol bennem – nézett rám, tekintete komolyságról és őszinteségről uralkodott.
- Furcsamód úgy érzem, tökéletesen meg tudnék most bízni benned – fintorodtam el, amin Klaudia nagyon visszafogottan és halkan horkantva felnevetett. Szerintem még egyszer sem láttam nevetni, ezért ez egy egészen új élmény volt a számomra. Mármint nyilván nevetett már a közelemben, de eleve nem figyeltem rá, másrészt a gúnyos és szarkasztikus nevetések most nem számítanak bele.
- Bocs, hogy fellöktelek év elején – bökte ki végül, néhány másodpercnyi hallgatás után.
- Igazából nem haragszom – feleltem és tényleg így gondoltam. Többek között azért nem lettem hamarabb kezdő, mert sérült volt a bokám, de ennek az esetnek köszönhetem, hogy Konráddal egymásra találtunk. Konrád… Máris összefacsarodott a szívem. Olyan jó lett volna megbeszélni vele a nehézségeimet, hisz ő mindig megértett és támogatott amiben tudott. Csak hát most épp ő volt a problémáim előidézője, arról nem is beszélve, hogy nem sűrűn társalgott velem mostanában.
- Ó, jaj! – szólalt meg Klaudia vészjóslóan.
- Mi van?
- Megint olyan arcot vágsz…
- Milyet? – hökkentem meg.
- Mint mielőtt kidobtad a taccsot – jegyezte meg.
- Valentin-nap óta távolságtartóbb velem – mondtam ki végül, ami nyomta a szívemet.
- Történt aznap valami? – érdeklődött.
- Semmi rossz – ráztam a fejem hevesen. – Volt egy nagyszerű randink, jó kis ajándékaink. Kicsit féltékeny volt, amiért kaptam egy levelet, de alapvetően nála ez nem adna okot erre a viselkedésre.
- Akkor történhetett vele valami aznap – találgatott Klaudia.
- Én is erre gyanakszom. Valami személyes vagy nem tudom. Csak nem értem, miért nem velem osztja meg… Kezdek arra gyanakodni, hogy Hannával beszéli meg – hunytam le szorosan a szememet.
- Szóval nem tartasz attól, hogy megcsal vele?
- Dehogy – vágtam rá. – Eleinte gondoltam erre is, de ez butaság volt. Konrád tisztességes és őszinte típus, ha tetszene neki valaki más, megmondaná és szakítana velem. Ráadásul a körülményeket nézve ugyan hülyén hangzik, de mikor hozzámér vagy mond valamit, úgy érzem…
- Hogy még mindig szeret? – egészítette ki elcsukló hangom miatt félbehagyott mondatomat Klaudia.
- Hát, izé… - pirultam el egy kicsit. – Még nem mondtuk egymásnak, hogy szeretlek. Arra gondoltam, hogy még mindig kedvel.
- Értem. Akkor ne aggódj. Ha bízol benne, akkor adj neki időt, hogy elrendezze magában azt, ami miatt nem hozzád fordul – tanácsolta bölcsen Klaudia, amitől kicsit jobban éreztem magam.
- Oké – bólintottam, befejezve a kekszevést, elcsomagoltam a nasit a félidőre.
- És mindenképp próbáld meg ezt kizárni a meccs alatt. Gondolom, mint mindenkinek, neked is fontos lehet, hogy kezdőbe kerültél. Ne hagyd elúszni ezt a lehetőséget egy lehetséges félreértés miatt!
- Megpróbálom – ígértem, de neki ez nem volt elég.
- Ne csak próbáld, teljesítsd is. Fókuszálj a Konrádot nem érintő dolgokra. Hogy mit jelent neked a kosár, a csapatunk, a társaid, az álmaid. Mit akarsz itt elérni, miért felvételiztél pont ide, mi az, amit el akarsz érni a pályán.
- Rendben. És köszi – néztem rá hálásan.
- Igazán nincs mit. És most spurizzunk átöltözni!


Előző rész:

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése