2020. szeptember 15., kedd

A szívtelen fiú, 20.rész

Chester újabb két napig tudomást sem vesz rólam. Ugyan évekig nem volt ilyen, most mégis könnyedén kezdem megszokni, hogy nem tart rám igényt. Lehetőségem van a munka és tanulás mellett kis időt szánni magamra is, szabadon eltölteni azt az időt, amit korábban Chesterrel kellett. Csütörtök este fut be tőle az első igazi parancs a héten. Megszólal a csipogóm, jelezve, hogy látni kíván a szobájában, lényegében most azonnal.
Úgy, ahogy vagyok, még mindig iskolai egyenruhában felslisszolok az emeletre és kopogás után benyitok a szobájába. Fehér bőrkanapéján ül, elegánsan keresztbetett lábákkal bámul egy hatalmas képernyőjű tévét, de mikor belépek, felém irányítja tekintetét.
– Gyere! – mondja, miközben kikapcsolja a tévét, én pedig tétován közelebb lépek.
Az asztalon egy csomó rajzeszközt és kelléket veszek észre, amik rendezetten elő vannak készítve. Leülök a földre, de egyelőre nem szólalok meg és nem is teszek mást.
– Segíts nekem a háziban – néz rám Chester és előredől. Ugyan egy „kérlek” vagy egy „légy szíves” nem hangzik el, de meglepő módon az sem, hogy én csináljam meg helyette és kész. A kijelentése azt a váratlan dolgot hordozza magába, hogy esetleg ezúttal ő is belefeccölne némi energiát.
– Rendben – nyelek egyet óvatosan és táskámból előveszem a saját művészet órán használt füzetemet.
Ezúttal azt a feladatot kaptuk, hogy a legutóbb leadott vázlatos terveinket tovább tökéletesítsük és elkészítsük a kész képet álmaink otthonáról.
– Hol van a vázlatod? – érdeklődöm, hiszen sehol nem látom a rajzot, amit korábban elkészítettem neki.
– Kidobtam – vonja meg a vállát egyszerűen.
Legszívesebben arcon csapnám. Legalább visszaadta volna nekem vagy valami, ha már annyit dolgoztam vele. Nem kéne kiakadnom ezen, hiszen semmi új nincs abban, hogy nem becsüli meg a munkámat vagy az erőfeszítéseimet. De valahogy mélyen belül elkezdtem magam abba a tévhitbe ringatni, hogy Chester kicsit változik.
– Kidobtad? – ismétlem meg felpattanva, miközben elönt a düh. – Tudod, hogy mennyit dolgoztam vele! Itt ültem és újra meg újra megrajzoltam, mert neked nem volt elég jó! Erre te kidobod? Legalább visszaadhattad volna!
Chester döbbenten néz fel rám, összezavarodottnak látszik.
– Én… Igazából nem dobtam ki. Úgy értettem, hogy az ötletet dobtam el – feleli végül lassan, megfontoltan.  
– Oh – konstatálom, hogy félreértettem a helyzetet és még rá is kiabáltam. – Vagy úgy – nézünk farkasszemet, végül pedig félve visszaereszkedem a földre.
Fogalmam sincs, mit mondhatnék, inkább lehajtom a fejem és a puha, fehér szőnyeget bámulom. Szívesen babrálnám a belőle kiálló szálakat, de ahhoz sincs merszem.
– Most jön az a rész, mikor bocsánatot kérsz, amiért ok nélkül rám üvöltöttél – hallom a hangját, mire felkapom a fejem és megint elönt a felesleges bátorság.
– Csak mert ezegyszer nem dobtad ki, attól még a többi munkámat simán elhajítottad! Nem fogok bocsánatot kérni, amiért ezegyszer megtartottad!
Chester szeme megvillan, majd szó nélkül feláll és fölém magasodik, amitől máris kisebbre húzom össze magamat. Ellép mellettem, csak hallom, ahogy valami szekrényben matat, majd nem sokkal később visszajön és papírok tömkelege hullik az asztalra és a földre körém. Mind az én munkám.
 – És most? – pillant le rám, de valahogy már nem vészjóslónak tűnik, hanem egy ici-picit olyannak, mint akit szórakoztat a kialakult helyzet.
– Most sem – szorítom össze a szám dacosan, mert nem akarok visszakozni. Hiába tartotta meg őket, nyilván csak saját hasznát nézte az egészből, nem pedig arról van szó, hogy értékelné a munkámat. Arról nem is beszélve, hogy még mindig egy rakat szemétség van a számlájára írva, amikért neki kellene bocsánatot kérnie tőlem. Félek, hogy fitogtatni kezdi igazát vagy követelni fogja a bocsánatkérésemet, ezért gyorsan felteszek neki egy kérdést. – És mire változtattál?
Igazából azt akartam megkérdezni, miért tette, hisz elégedettnek tűnt a múltkori vázlatommal, de azzal már valami személyesebbet firtatnék, amihez nincs merszem.
Óvatosan előhúz egy lapot, melyen a vázlata van és elém teszi, majd helyet foglal velem szemben a kanapén és közelebb hajol, hogy ő is lássa.
– A múltkori tervem olyan volt, mint ez a ház – vizslatja a lapját elgondolkodva, tejfölszőke tincsei a homlokába hullanak. Rájövök, hogy erre a házra céloz, amiben most lakik. – De rájöttem, hogy nem ilyenben akarok élni. Mit gondolsz?
– Szerintem ez a ház sokkal otthonosabb – meredek a kezdetleges vázlatára.
– Úgy értem, a rajzomról – pontosít, mire elvörösödöm. Jó ég! Miért is gondoltam, hogy úgy kéri a véleményemet? Nyilván csak a terve szempontjából érdekli, nem pedig a mögöttes tartalom és érzelmek tekintetében. Annyira bepánikolok, hogy a lehető legrosszabbat nyögöm ki.
– Elég béna.
A szám elé kapom a kezem és tágra nyílt szemekkel meredek Chesterre, aki megilletődve bámul vissza rám.
– Mármint kezdetleges! Ez csak egy vázlat! Vázlatnak meg tök jó! Tetszik a házad! – ömlenek belőlem rám abszolút nem jellemző módon a szavak, de hiába, tudom, hogy a helyzet menthetetlen. Chester ki fog borulni. Meg fog alázni és bántani fog, hogy megbosszulja, amiért ilyesmi merte elhagyni a számat. Egy életre megkeserülöm, hogy rosszat mondtam róla. Ráadásul olyan rosszat, amiről még ő is tudja, hogy igaz. Végem van. De nem ez a vég, mert Chester sosem felejt. Örökké emlékezni fog erre és innentől kezdve minden alkalmat megragad majd, hogy leverje rajtam ezt. Csak meredek rá, arra sincs erőm, hogy elkapjam a tekintetem, ugyanis a hideg zöldeskék szempár fogva tart. Tökéletes vonásai nem változnak csak néz rám, én meg ő rá. Aztán olyasmi történik, ami azelőtt sosem.
Chester elneveti magát. De nem gúnyosan vagy megvetően, sokkal inkább úgy, mint aki kicsit zavarban érzi magát, amiért lebukott, de igazából úgy érzi, itt volt az ideje. Nemcsak, hogy rám sosem nevetett vagy mosolygott szívből, pusztán kedvességből vagy szeretetből, azt sem láttam, hogy mással csinálta volna. Pedig csodálatos látvány.
Chester elbűvölő, mikor nevet. Jól is áll neki, de ez eltörpül amellett, hogy milyen kellemes és megnyugtató érzést áraszt a nevetése, a jókedve. Melegséget érzek a mellkasomba és döbbenten veszem észre, hogy elakad a lélegzetem. Az elmúlt tíz évben ez az első alkalom, hogy őszinte jókedvet érzek áradni belőle és az már csak hab a tortán, hogy ennek pont én vagyok a kiváltó oka.


Következő rész:
Előző rész:

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése