2020. április 7., kedd

Kosársuli, 101.rész

Anya ígéretéhez híven hamar megérkezett értünk és mivel korábban írtam neki egy SMS-t, miszerint legyen oly kedves és ne faggassa Konrádot, mert nincs olyan állapotban, csak néhány kérdést tett fel.
- Konrád, drágám, voltál orvosnál?
- Igen, kiírt három napra, de azt mondta nem vészes, csak egy kis torokgyulladás – magyarázta Konrád rekedt hangon, mikor már úton voltunk.
Anya vezetett természetesen, mi meg hátul ültünk és egy üres hely tátongott közöttünk.
- És mióta vagy rosszul?
- Tegnap este óta.
- Lázad volt?
- Csak hőemelkedésem – rázta a fejét Konrád, majd hozzátette. – Sajnálom, hogy így alakult. És köszönöm.
- Ugyan, rá se ránts! Ez semmi! Ismerek egy lányt, aki minden előzmény nélkül iskola közepén ájult el – mesélte anya olyan stílusban, mintha amúgy nem rólam lenne szó.
- Csak úgy, se szó, se beszéd? – ment bele a játékba Konrád és megmelengette a szívem az első igazi „konrádos” megszólása.
- Most mondd meg! – bólogatott anya. – Azt hittem, én is menten elájulok! Még szerencse, hogy volt vele egy helyes fiatalember, aki elkapta.
Mosolyogva hallgattam őket, közben tekintetem Konrád ölébe ejtett kezeire tévedt. Olyan szépnek láttam a kezét és annyira hiányzott már az érintése, hogy nem bírtam magammal. Ez az ájulós sztori nosztalgikusnak hatott, emlékeztett arra, milyen jó is nekem vele, mennyire szeretem őt és mennyire hiányzott. Kezem rátalált az övére és összefontam ujjainkat. Konrád felkapta a fejét, elkerekedett szemekkel nézett rám, hisz az egy futó homlokpuszit leszámítva a jelek szerint nem nagyon mert kezdeményezni. Úgy meredt rám, mint egy reményteljes őzike, annyira édesen festett, ahogy arca arról árulkodott, mennyire aggódott, hogy már nem lehetünk ugyanígy. Ujjai szorosan fogták az enyémet, mintha csak attól félne, hogy ha elenged, megint el kell válnunk.
Olyan kis elveszettnek tűnik és feltehetőleg tényleg az is, ha mindenféle ellenkezés nélkül átcuccol az elmúlt időszakban némileg hanyagolt barátnője családjához. Ha azok alapján kellene véleményt formálnom, amennyit Konrádról tudok, azt mondanám, ez egyáltalán nem vallott rá. Ő inkább az a típus, aki meghúzza magát otthon, nem tolakodik be sehova ily módon, még akkor sem, ha unszolják. Valószínűleg nagyon maga alatt lehetett.
Egy bő fél óra alatt hazaérünk és Konráddal felmegyünk az emeletre. Kicsit zavarban éreztem magam, hogy itt volt a szobámban, nem tudtam, hogyan kellene viselkednem. Nyilván nem hajíthattam le a cuccaimat, ahogy szoktam és nem állhattam neki átöltözni az otthoni cuccomban. Végül bíztattam, hogy foglaljon helyet, csináljon, amit akar és igyekeztem a legkevésbé feltűnően elnyargalni a fürdőszobába átöltözni. Nem egészen öt perccel később immáron mindketten mackónaciban és pulcsiban ültünk a kanapémon és Konrád azt ecseteltem, hogyan lépett le az apja váratlanul.
- És nem volt semmi előzménye? – értetlenkedtem.
- Hát, sokat veszekedtek az utóbbi időben – vonta meg a vállát, mondván, hogy ez azért még nem adna okot ilyen drasztikus lépésre. – Nem tudom, mi történt, mert nem avattak be különösebben.
- A húgod hogy viseli? – érdeklődtem.
- Hát, nagyon el van keseredve, de szerintem nem is érti, mit jelent az, hogy apa elment.
- Értem.
- Figyelj, Luca, annyira sajnálom! Rögtön el kellett volna mondanom, vagy ha nem is rögtön, de mielőbb. Először bele se gondoltam, hogy rosszul teszem, hogy nem neked mondom, utána meg már azt éreztem, hogy nem értenél meg. De ez hatalmas hülyeség volt! Nyilván nem ismerheted ezt, mert szerencsére egyben van a családod, de attól még együtt érezhetsz velem. És ez a fontos, nem? Én csak… Jó volt valaki olyannak panaszkodni, aki megélte ugyanezt és el tudta mondani, hogyan viselte, mit tett ellene. Érted? De akkor sem így kellett volna intéznem. Találkozhattunk volna hármasban vagy nem tudom, hogy ne keltsek benned rossz érzést.
- Inkább az keltett bennem rossz érzést, hogy nem mondtál semmit, csak egyre jobban eltávolodtál tőlem – szegtem le a fejem szomorúan.
- Hát, bevallom, eleinte nem akartam elmondani, aztán még nekem állt feljebb, mert úgy vettem le, téged nem is érdekel. De ez egy újabb baromság volt a részemről, azt hiszem, egyáltalán nem is gondolkodtam, csak mérges lettem a szüleimre meg a világra, közben meg belülről felemésztett a szomorúság. Én… Annyira sajnálom. Nem akartam, hogy így legyen… - csuklott el a hangja és megint eleredtek a könnyei.
A síró Konrád látványa a legaranyosabb és a legszívszaggatóbb dolognak számított, amihez valaha szerencsém volt. Magamhoz öleltem és hagytam, hogy a pólómat szorongatva a mellkasomhoz bújjon, miközben a haját simogattam megnyugtatóan.
- Sajnálom – szipogta, pulcsijának ujjával törölgetve a szemét.
- Oké, ezt most már annyiszor mondtad, hogy biztos vagyok benne, tényleg így érzel, úgyhogy kérlek, ne ismételgesd – mosolyogtam, mire elhúzódott és tétován nézett rám.
 - Nem haragszol?
- Nézd, kicsit csalódott vagyok, hogy nem bíztál bennem, de igazából nem járunk olyan régóta. Örülök, hogy megbántad, hogy nem enyhültek az érzéseid irányomba és igyekezni fogok, hogy mostantól mindig hozzám fordulj, ha gond van.
- Sa… - kezdte volna, de egy „mit is beszéltünk meg?” pillantással beléfojtottam a szót, így inkább átfogalmazta azt, amit mondani készült. – Köszönöm. Nem fog ilyesmi még egyszer előfordulni.
A gyenge és sebezhető Konrád, poénok és jókedv nélkül igazán ijesztő jelenség volt. Már nagyon hiányzott az, aki valójában ő volt és mérhetetlenül elszomorított, hogy így kellett látnom.
- Figyelj csak – törölte meg újra az arcát, összeszedve magát.
- Ha bocsánatot akarsz kérni én esküszöm, hogy kiugrom az ablakon – figyelmeztettem, amin halványan elmosolyodott.
- Szeretnék, de mivel nem engeded, tekintsünk el tőle – köszörülte meg a torkát.
- Rendben.
- Szóval… Mondtam neked valamit korábban, amire nem mondtál semmit, ezért nem tudom, meg merjem-e ismételni – húzta fel a térdeit és úgy festett, mint aki zavarban van.
- Sok mindent említettél – feleltem, rámutatva, hogy nem igazán tudom, mire célozgat.
- Ez igaz, de volt valami, amit azelőtt még nem mondtam – kerülgette tovább a forró kását.
- Tudod, ebből is akad egy pár. – Én tényleg nem tudtam, hova akar kilyukadni.
- Szeretlek, Bokasérült lány! – emelte fel a fejét, tekintetünk összefonódott.
- Én is szeretlek, Késő srác! – válaszoltam őszinte boldogsággal.
- Huh, akkor jó! – sóhajtott egy hatalmasat, mint aki attól félt, nem fognak viszonzásra találni az érzései. Átkulcsolta térdeit és úgy tűnt, gondolkodik valamin.
- Konrád! – szóltam neki.
- Tessék? – pillantott rám szelíden.
- Megcsókolnál végre? – kértem szelíden, mert egyelőre nem mutatott eziránt különösebb hajlandóságot.
- Szó sem lehet róla!



Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése