2020. április 19., vasárnap

Kosársuli, 102.rész


- Mi van? – meredtem rá megrökönyödve.
- Beteg vagyok – felelte a világ legnagyobb természetességével.
- És akkor mi van?
- Nem szeretnélek megfertőzni – nézett rám imádnivaló aranyossággal.
- És ha én szeretném, hogy megfertőzz? – szaladt ki a számon az első gondolat, ami eszembe jutott.
- Akkor azt kell, hogy mondjam, nagyon fura egy lány vagy – sandított rám és a szemében csillogó huncutság határtalan boldogsággal töltött el.
- Úgy értem, nem fogom elkapni! – helyesbítettem sietve. – Erős vagyok és ha nem tűnt volna fel, sportos is!
- Én akkor sem szeretnék kockáztatni – tartotta magát az álláspontjához kitartóan.
- Erről nem te döntesz – legyintettem.
- Hogy nem? – vonta fel a szemöldökét.
- Nem. Voltaképpen nem is kell az engedélyed. Megteszem én magam – hajoltam közelebb, mire rémülten húzódott a kanapé végébe, kábé magzatpózba összekuporodva.
- Nincs hova menekülnöd – közelítettem vigyorogva. Konrád felkapta a kapucniját és a két kis zsinórral összehúzta azt, de nem volt elég gyors, elkaptam az arcát és nyomtam egy csókot a szájára.
- Ez így nem ér! – nyöszörgött.
- Miért ne érne? – vontam fel a szemöldököm.
- Mert én nagyon is szeretnék veled csókolózni! Csak óvni akartalak – mondta, majd kiegyenesedett, elkapta a derekam és magához vont.
- És már nem akarsz? – incselkedtem vele, arcunk vészesen közel került egymáshoz.
- De, de már mindegy. És ha már így alakult, kiélvezem – érintette száját finoman az enyémhez.
- Gyerekek! Kész a leves! – kiabált fel anya, mire mindketten összerezzentünk, majd nevetni kezdtünk.
- Megyünk! – feleltem hangosan és feltápászkodtunk.
- Milyen leves? – suttogta nekem Konrád, miközben lehaladtunk a lépcsőn.
- Anyu elkészítette neked a világhírű betegség elleni húslevesét – vigyorogtam rá nagy büszkén, miközben helyet foglaltunk az étkező asztalnál, egymás mellett. – Ettől garantáltan jobban leszel.
- Mindig ezt főzöm, ha Luca beteg – mosolygott ránk anya, elénk téve egy-egy tányér gőzölgő, forró levest.
- És mindig jobban is lettem tőle! – bólogattam nagyban, Konrád pedig szégyenlős, megilletődött arccal nézett fel anyára.
- Ez nagyon kedves. Köszönöm!
- Ugyan, Konrád! Aki beteg, annak leves kell – kacsintott ránk anya jókedvűen.
- Így van! – hagytam jóvá e szent igét, majd megragadtam a kanalamat és nekiláttam a vacsorának.
- A tiédben miért nem látok fehérrépát? – érdeklődött Konrád, kanala tartalmának fújása közben.
- Mert a fehérrépa undi – fintorogtam, ő pedig édesen elnevette magát. – Anya mindig nagyra szeleteli őket, hogy könnyedén kikerülhessem merés közben.
- Hohó! – mutatott a levesemre Konrád olyan fejjel, mint aki váratlan felfedezést tett. – Mégis úszkál ott egy!
- Luca nem nagyon hajlandó fehérrépát enni, bármilyen egészséges is – hagyta abba anya a mosogatást a sztori erejére. – De a húslevesből mindig egyetlen egy darabot legyömöszöl, mondván, hogy majd abban az egyben elegendő vitamin lesz a számára.
- Ez amolyan hagyomány nálam – vontam meg a vállam, miközben apró darabokra szeleteltem kanalammal a fehérrépám.
- Értem. És most mit is csinálsz?
- Apró részekre szedem, így nem fogom érezni az ízét, mikor jó sok tésztával lenyelek egy falatot – magyaráztam, nem is törődve Konrád kissé megrökönyödött pillantásával.
- Nem vagy semmi, Bokasérült lány – nyugtázta végül a hülyeségemet, inkább a saját leves adagjára fókuszálva.
- Neked van olyan kaja, amit kifejezetten nem szeretsz? – érdeklődtem kíváncsian.
- A kígyó uborka – felelte hezitálás nélkül.
- Mi van? Ember vagy te egyáltalán? Hogy nem lehet azt szeretni? – borzadtam el.
- Nem látom, mi a különbség a fehérrépa és az uborka utálat között.
- Az ubi finom – adtam meg a logikus válasz vigyorogva. – Más?
- Cukkini – húzta fel az orrát Konrád, mint aki már az említett zöldség gondolatától is elszörnyed.
- Nem csipázol semmit, ami zöld és hosszúkás, mi?
- Ja, ez az egész életemre igaz – válaszolta faarccal, mire kitört belőlem a nevetés.
Vacsora után nekem még akadt megírni való házim másnapra, így nekiláttam annak. Konrádot is bíztattam, hogy tanuljon egy kicsit, pótolja a lemaradásait, még ha nem is kell holnap suliba jönnie, de nem igazán volt vevő a dologra. Helyette inkább befészkelte magát mögém a kanapéra, hátulról átölelte a derekam és állát a vállamon nyugtatva pihent.
- Hiányoztál – húzott még közelebb magához, nyomva egy puszit az arcomra.
- Te is hiányoztál nekem – mondtam őszintén, majd leraktam az irodalomfüzetemet és helyette a matekleckének álltam neki.
- Ez az, amit gondolok, hogy az? – mocorgott izgatottan Konrád.
- Pontosan az. Dobos teljesen magába zuhant, hogy nem jött suliba a kedvenc diákja – vigyorogtam.
- Én volta összezuhanva, hogy ki kellett hagynom a matekot! – kontrázott Konrád hevesen.
- Oh, hogy igazából ez volt a baj? – vontam fel a szemöldököm játékosan. – Nem is az aggasztott, hogy rosszul mennek köztünk a dolgok, hanem csak a matek hiánya fájt?
- Luca… A matek meg én… Dobos meg én… A kedvenc tanárom meg én…! – fokozta egyre jobban belelendülve, mire csak röhögve megpaskoltam a térdét.
- Ja, ja, vágom – csóváltam a fejem.
Konrád hátrébbcsúszott a kanapén és ahogy gyengéden hátrahúzott, a karjaiban találtam magam, ő pedig fölém hajolt.
- Szeretlek – csókolt meg lágyan.
- Én is szeretlek.
Konrád elhúzódott, épp csak annyira, hogy az orrunk még összeért.
- Nagyon szeretlek. Jobban, mint a matekot – meredt rám komolyan, majd miközben a poénján kuncogtam, ismét megcsókolt.


Előző rész:

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése