2020. április 21., kedd

A szívtelen fiú, 14.rész


Másnap Chester ismét levegőnek néz. Fogalmam sincs, ez rosszat vagy jót jelent-e, de azt észreveszem, hogy nem egészen önmaga. Nemcsak, hogy rám nem figyel, gyakorlatilag senki másra sem, olyan, mintha mélyen a gondolataiba temetkezne. Talán azt tervezgeti, hogyan tegyen el láb alól vagy hogyan álljon bosszút a két fejmosásért, amiben részesítettem.
Ugyan Chester nem szól hozzám, a pizzéria vezetője azonban igen, a második óra utáni szünetben fut be a hívása és azt mondja, visszavesz. Hálálkodom és örvendezek, közben tekintetem az osztályteremben ülő Chesterre téved. Egy pillanatra ő is felém néz, de aztán gyorsan elfordítja a fejét. Hát mégis elintézte, hogy visszakapjam az állásom. Ezt nem tudom, hova tenni. Az egész helyzettel nem tudok mit kezdeni, ez annyira új nekem. Sose adott nekem pénzt azelőtt és sosem foglalkozott azzal, mit csinálok sulin kívül.
Péntek van, így mikor az kicsöngetnek az utolsó óráról, sietve hívom Briant, aki egyszer már keresett matek közben.
- Szép napot, tündérkém! Van néhány melóm a számodra – csap bele a közepébe rögvest. Utálom, hogy ezt kell mondanom, de nincs választásom.
- Brian, ha nem túl nagy kérés, tudnál olyan munkát adni, ami nem igényel fizikai erőnlétet?
- Baj van, tündérkém? – Mindig így szólít, mert én vagyok a legkedvesebb részmunkaidőse, tündérnek tart, amiért sosincs panasz a munkámra.
- A minap eltört a csuklóm és ebben a gipszben elég nehéz bármit is csinálni – magyarázom, magamban erősen bosszankodva miatta.
- Mi történt veled?
- Elütöttek – darálom le ugyanazt a sztorit, ki tudja, hányadszorra. Brian végighallgat, aggódik egy sort, majd közli, hogy ez a szerencsenapom, mert csak kutyasétáltatás, szórólaposztás és egy hatodikus fiú sürgős oktatása vár rám. Először Edhez, a kissráchoz megyek, akihez korábban is volt már szerencsém és néhány tartalmas óra alatt felkészítem a közelgő röpdolgozatra. Már ég nem csodálkozom, hogy egyes családoknál így megy ez. A gyerek nem ért meg egy anyagrészt, így hát fogadnak mellé egy tanért, akár hosszabb időre, akár csak egy napra, hogy majd az megtanítja a kölyöknek, amit tudni kell. Nekem sosem segített senki a tanulásban, mégis remekül elsajátítottam egyedül mindent. Miután végzek az oktatással, az idős, tehetős hölgyhöz, Mrs. Griskyhez megyek, akit olykor lebénít csípőfájdalma és nem tudja kivinni öt kiskutyáját a szabadba. Megsétáltatom a pomerániai ebeket, akik egytől-egyig aprók és könnyűek, így hála az égnek nem okoz gondot megtartani pórázukat bal kézzel. Végezetül felveszem a kiosztandó, fitnesz edzést hirdető szórólapokat és különböző forgalmas csomópontokon az arra járó emberek kezébe nyomom őket.
Fáradtan és kimerülten érkezem vissza a Cutland birtokra és másra sem vágyom, csakhogy elterülhessek az ágyamon és alhassak, de Chester magához rendel. Csoszogó léptekkel vonszolom magam végig a Cutland ház előterén és ahelyett, hogy résen lennék, a mennyezetet bámulom ámulva. Kezemben egy lecsavart kupakú flakont tartok, amibe néha belekrotyolok. A lépcső aljához érve, sajnos beleütközök valakibe, aki káromkodva veszi tudomásul, hogy vizet loccsantottam a felsőjére. A hirtelen ütközéstől hátratántorodom, majd elveszítem az egyensúlyom és a földön találom magam. Reflexszerűen támasztom magam a kezeimmel, ami buta ötlet törött csuklóval. Éles fájdalom nyíllal a kezembe és mikor felemelem a fejem, Mrs. Cutlanddal nézek farkasszemet. A lépcsőfordulóban észreveszem a tétován ácsorgó Chestert. Kellemesen puhának tűnő, fehér kardigánt visel, világoskék pólóval és fehér nadrággal.
- Már megint te? – förmed rám az anyja, szeme szikrákat szór.
- Elnézést kérek! – hajtom le a fejem, de nem merek felállni.
- Tönkretetted a ruhám! Ezért én is tönkreteszem a tiédet. – Ugyan nem látom, mégis megjelenik előttem az a jól ismert gúnyos mosoly, melyet Chester mindig nekem tartogat. Nincs időm ezen agyalni, ugyanis Mrs. Cutland a kezében tartott hatalmas borospoharának tartalmát kellő magasságból a fejemre önti. Ragacsos, hideg, vörös folyadék csurog végig az arcomon, a nyakamon, a hajamon és elkezd egy kisebb tócsában összegyúlni körülöttem.
- Takaríts fel! – pirít rám, majd magamra hagy. Kezemmel a szememet törölgetem és eláraszt a düh, amiért minden ok nélkül így bánik velem. Sajog a kezem, frufrumból csöpög a bor az arcomra és csak ülök a földön, tehetetlenül.
Chester váratlanul mellettem terem, a könyökömnél fogva felsegít a földről, majd meghagyja az egyik ott ácsorgó szobalánynak, hogy takarítson fel. Nem szól hozzám, csak a szobájába terel, majd eltűnik néhány pillanatra és egy fehér törülközővel tér vissza, amit a fejemre terít. Kár ezért a puha törülközőért, így meg sem moccanok, csak dermedten ácsorgok a szoba közepén.
- Az anyám egy szörnyeteg – jelenti be Chester és ő tűnik a legmeglepődöttebbnek. Úgy fest, mint aki csak most realizálta, hogy ez az igazság és egészen idáig normálisnak tartotta az anyja gonosz viselkedését. Talán így is van.
Nem felelek, csak meredek magam elé, az agyam kiürül, ép kezemmel fájó csuklómat szorongatom. Chester először idegesen járkálni kezd, majd elém lép és megdöbbentő gyengédséggel törölgeti az arcomról és a hajamról a bordó folyadékot.  Arcunk egy vonalba kerül, nem sokkal magasabb, mint én, csak egy kicsit hajtja le fejét, mikor a nyakamat tisztogatja. Tekintete zavarodott, mintha csak egy világ dőlt volna össze benne.
Ekkor észhez térek és elütöm a kezét, majd a törülközőt is lekapom a fejemről és szinte hozzávágom. Nincs szükségem a segítségére, se a tíz év utáni hirtelen sajnálatára. Nem érdekel, min megy keresztül, mert őt sem érdekelte sosem, hogy én, hogy élek és szenvedek. Ha most jött rá, hogy az anyja igenis egy szívtele szörnyeteg, akkor jó lenne, ha leesne neki vége, hogy ő is az.
Kiviharzom a szobából és elhagyom a házat is. Az alagsorba érve zacskót húzok a kezemre és bemászom a kádba fürdeni. Meleg, már-már forró vizet engedek magamra, fél kézzel kimosom a hajamból a ragacsos italt és hagyom egy kicsit áztatni a testem, míg felmelegszem és leázik rólam a szégyen. Pizsamát húzok és előkeresem a táskámból a puha anyagot, amit a kórházban kaptam és a nyakamba akasztom, beleillesztve törött karom. Kicsit enyhül az égető fájdalom, de nem múlik el. De ez semmi a kavargó gondolataimhoz képest, amik egyáltalán nem akarnak szertefoszlani. Azon jár a fejem, miben mesterkedhet Chester és az anyja. Nem tudom kiverni a fejemből Chester arcát, ahogyan a lépcsőn állva figyelt minket és azt sem, ahogyan a segítségemre sietett. Utálom, hogy nem tudom, mire számíthatok tőle és ez a viselkedés teljesen összezavar. Utálom őt, amiért megkeserítette az életemet és még jobban utálom, amiért most úgy tesz, mintha ez meg sem történt volna és ő lenne a jófiú. Nincs mentség a számára. Nem nyerhet megváltást, csak mert az anyjától eltanulta a szívtelenséget, csak mert ebben nőtt fel. Ez nem teszi semmissé a tetteit. És én sosem fogok megbocsájtani neki.


Előző rész:

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése