2016. május 12., csütörtök

Szegedollé#18

A kollégiumba menet a hangulat, hogy is mondjam, kissé nyomott volt. A sor elején ment a KÉT pár, őket a beszélgető Naugh és GD követte, majd a legvégén Dodi és én kullogtunk. Na, jó. Csak én kullogtam.
- Figyelj! – fogta meg a karom hirtelen Dodi, mire megálltam, és érdeklődve néztem rá. Maradjunk le egy kicsit kérte, én pedig bólintottam.
Láttam, hogy nagyon néz valamit, ezért én is odafordítottam a fejem. Naugh figyelt minket. Illetve egy egészen kicsiny pillanatig irányította tekintetét ránk, aztán már ismét GD-re összpontosított. Mintha csak képzeltem volna az egészet.
- Szóval, miről van szó? kérdeztem Dodit, aki időközben újra nekiindult.
- Figyelj rám, Dél! – kezdte komolyan Dodi. Nem igazán tudtam kiigazodni rajta. Egyszerre volt magára nem jellemző módon halálosan komoly, ugyanakkor ez a vadonatúj becenév felülírta a magatartását.
- Dél? Hogy-hogy csak most jutott ez eszedbe? – vontam fel a fél szemöldökömet kérdően.
- Én sem értem – legyintett lemondóan Dodi. – Csak úgy eszembe jutott a szünetben.
- Hála az égnek! – feleltem ironikusan.
- Mindegy. Szeretnék beszélni veled valamiről – vallotta be, ismét határozottá válva. Ez egyáltalán nem jó jel. Dodi nem nagyon szokta levetkőzni azt a boldog és gondtalan álcáját, amit hordoz.
- Mi a baj? – kérdeztem kedvesen végigsimítva a karját.
- Most, mikor hazautaztam. A szüleim azzal a hírrel fogadtak, hogy elválnak. Nézd, én tudom, hogy ez nem akkora nagy dolog, már elég nagy vagyok ehhez, de… - Itt a hangja egy pillanatra megbicsaklott.
- Ez igenis nagy dolog – néztem rá, és szomorúan elmosolyodtam. – Nem sejtettél azelőtt semmit?
- Nem – rázta meg a fejét Dodi. – Mindig is olyan szép pár voltak, tökéletesen összeillettek, perszem olykor veszekedtek, de semmi komoly. Most meg... – Dodi fáradtan túrt bele hajába.
- És mi lesz most? – érdeklődtem finoman, a továbbiakra célozva.
- Ricsi elköltözik, anyuék szétköltöznek, én meg gyakorlatilag már ideköltöztem – magyarázta Dodi.
Ricsi Dodi bátyja. Rettentő jó testvérek, összetartóak és imádnivalók, azonban Ricsi már rég elég idős ahhoz, hogy egyedül éljen, gondolom ez a válás adta meg neki a végső löketet.
- Idővel minden seb begyógyul – fontam a karomat Dodi nyaka köré, s magamhoz öleltem.
- Kösz, Adél! – suttogta a fülembe, karjait derekamra fektette és szorosan magához húzott. Én voltam a vára, aki kitartott mellette. Ezért volt szüksége rám.
- Nincs mit – súgtam vissza, és így is gondoltam.
- Vajon miért rád zúdítok minden lelki cuccot? – nevetett fel félszegen.
- Nagyon remélem, hogy azért mert bízol bennem. Vagy csak én vagyok a lelki szemetesed – mosolyodtam el.
- Hát ezt magam sem mondhattam volna szebben – jelentette ki Dodi, s elengedett. –Menjünk!
Mikor visszaértünk a kollégiumhoz, rögtön ebédelni vonultunk. Újra nyolcan ültünk az asztalnál, együtt.
Evés után a lányokkal úgy döntöttük, csajos délután tartunk, így először egy kávézóba mentünk beszélgetni, aztán pedig a kedvenc boltunka ruhákat venni.
- Szóval, Adél! Mi ez az egész veled meg Naughval? – szólt ki az egyik próbafülkéből Evi félénken.
- Semmi különös. Sosem voltunk ennél jobb kapcsolatban – ironizáltam mosolyt erőltetve az arcomra.
- Most majdnem felröhögtem – közölte a harmadik fülkéből Eni.
- Mi tart vissza? – kérdeztem nevetve.
- Rájöttem, hogy ez nem vicces –mondta Eni, mire felröhögtem.
- Köszi!
- Bocsi – kért elnézést a formalitás kedvéért a barátnőm.
- Ugyan, igazad van – válaszoltam, majd egyszerre mindhárman kiléptünk a függöny takarásából.
- Eni! Ez nagyon jól áll neked! – dicsérte Evi Enit. Milyen furán hangzik ez a két név egymás mellett.
- A mindenit! Komolyan! Remélem, megveszed – bólogattam én is egyetértően.
- Ha még kétszer-háromszor megdicsértek, biztosan! – nevetett Eni, mire titokzatosan összenéztem Evivel.
- Ez a ruha! Eni, drágám! Mintha csak rádöntötték volna! – bókoltam, próbálva lenyelni kitörő nevetésemet.
- Így van, így van! Nem is tudom, láttam e valaha szebbet! – csatlakozott Evi nevetve.
- A Napra lehet nézni, de rád nem! – kontráztam, mire Eni megálljt parancsolva emelte fel kezeit.
- Oké, oké, értettem. Megveszem – mosolygott.
- Kolosnak is biztosan tetszeni fog! – ujjongott boldogan Evi.
Ez volt az a pillanat, amikor egy pillanatra lehervadt az arcomról a mosoly, azonban gyorsan sikerült észbe kapnom, és visszaváltoznom normálissá.
- Ol kérdezi, hogy hogy haladunk – mutatta a telefonjának kijelzőjét nekem Evi.
- Hát, ez… Ez szuper! - kerestem a megfelelő szavakat, mellettem Eni pedig jóízűen felröhögött.
- Inkább öltözzünk át – közölte végül, és mind visszavonultunk a fülkénkbe.
Dodi üzenete: Hahó, Dél! Mi a helyzet?
Adél üzenete: Nagyon bénán néz ki a „hahó” leírva.
Dodi üzenete: Mint a LOL kimondva.
Adél üzenete: Vagy a thx.
Dodi üzenete: Ilyet ma már se nem írnak, se nem mondanak.
Adél üzenete: Jól van, na! Le vagyok maradva pár évet.
Dodi üzenete: Fényévet?
Azért itt felröhögtem, még ha magamon is.
- Mi olyan vicces, Adél? – érdeklődött a szomszédos próbafülkéből Eni.
- Semmi, csak Dodi – legyintettem a szabad fél kezemmel.
- Dodi? – Evi hangja értetlennek hangzott.
- Félre ne értsetek! – vágtam rá gyorsan.
- Eszünk ágában sincs – felelte nevetve Eni.
Adél üzenete: Természetesen.
Dodi üzenete: Szóval, mit csinálnak a lányok vásárolgatás közben?
Adél üzenete: Kibeszélik a fiúkat.
Dodi üzenete: Mindezt ruha nélkül?
Adél üzenete: Úgy érzem, a te elképzeléseid messze meghaladják a valóságot.
Dodi üzenete: Az nem számít!
Adél üzenete: Persze, hogy nem.
Ha egyetértek talán békén hagy.
Dodi üzenete: Mikor jöttök vissza? 
Adél üzenete: Ha rajtam múlik, soha.

Következő rész:

4 megjegyzés :

  1. Könyi ne jöjjön össze Dodival!!!!! Nem azért mert nem bírom, sőt, imádom, de ők ketten annyira jók mint BARÁTOK pls!!!! És kövit pls!!!

    VálaszTörlés
  2. Jujj tok jo lett ez a resz is! Hm... szerintem en atpartoltam Dodira :D <3

    VálaszTörlés