2018. június 12., kedd

Kosársuli, 78.rész

- Van egy perced? – kaptam el Konrád karját a folyosón, mire érdeklődve fordult vissza hozzám.
Mivel elmaradt az utolsó óránk, volt egy lyuk a napunkban edzésig.
- Akár egy egész órám is van – célzott az újdonsült szünetünkre.
- Beszélhetnénk? – kértem.
- Persze. Menjünk a szertárba – biccentett és útnak is indult azon helyiség irányába, ahol egyszer egy hasonló szabad óra alatt szundikáltunk egyet közösen.
- Mi a helyzet? – vetette le magát az elnyűtt kanapéra, míg én az ajtóban ácsorogtam.
- Van… Van valami gondod velem? – hajtottam le a fejemet zavaromban.
- Gondom? – ismételte értetlenül.
- Olyan… Távolságtartó vagy – böktem ki és nem értettem, minek tesz úgy, mintha minden a legnagyobb rendben lenne.
- Ne haragudj – felelte halkan, mire meglepetten kaptam fel a fejemet.
Nem nézett rám, a cipőjét vizslatta, kezeit összekulcsolva az ölébe ejtette.
- Én nem haragszom! – vágtam rá hevesen. – Te haragsz… - kezdtem, de sietve közbeszólt.
- Én sem haragszom!
- Akkor mi van? – biggyesztettem le a szám sarkát összezavarodottan.
- Azért írtam neked reggel, hogy ne kelljen várnod rám, de futottam, hogy még időben elkaphassalak. De aztán… - sóhajtott Konrád és megdörzsölte a homlokát.
Édes tőle, hogy ilyen udvariasan próbálta kezelni a helyzetet. Azért futott, hogy együtt mehessünk suliba, de azért előre küldött, hogy ne kelljen konkrétan várnom rá.
- De aztán? – léptem egyet közelebb kérdő tekintettel.
- Láttalak Pappal – közölte Konrád, mire összeszaladt a szemöldököm.
- És akkor mi van? Nem értem. Összefutottunk és együtt jöttünk be. – Mi baj lehet ezzel?
- A kereszteződésnél álltatok, egymással szemben és ő – nyelt egyet Konrád. – A fejed simogatta!
- Mi van? – rökönyödtem meg. – Dehogy simogatta a fejem!
- De, láttam!
- Rosszul láttad! Mégis honnan kukkoltál minket? Ötszáz méterről?
- Akkor mit láttam? – bizonytalanodott el.
- Ha jól emlékszem, kis híján elcsapott egy kocsi, előre csúszott a kapucnim, Dominik pedig megigazította – idéztem fel a reggel történteket.
- Ó – vette tudomásul Konrád kissé bűnbánó arckifejezéssel.
- Ó bizony! Várjunk csak! – tartottam fel a tenyerem. – Féltékeny vagy?
- Igen! – felelte habozás nélkül.
- És… - gondolkodtam el. – Mire?
- Fogalmam sincs, még sosem voltam féltékeny! – robbant ki a válasz belőle, mire elnevettem magam.
- Dominik meg én barátok vagyunk. Sosem tennénk semmi olyat – fintorodtam el.
- Én is tisztában vagyok vele. Pappal barátok vagyunk és szó sincs olyanról sem, hogy ne bíznék benned vagy ilyesmi – vakarta meg a tarkóját Konrád.
- Akkor pontosan mi is a gondod? Hogy féltékeny lettél, holott azelőtt sosem voltál? – próbáltam értelmezni a kialakult helyzetet.
- Azt hiszem, váratlanul ért ez az érzés – vallotta be Konrád lehajtott fejjel, én pedig elmosolyodtam.
- Meghiszem azt – ültem le mellé és megsimítottam az arcát.
- Te szoktál féltékenykedni? – pillantott rám ártatlan és kíváncsi képpel.
- Én állandóan – bólintottam, aztán elvörösödve kaptam el a tekintetem. – Úgy értem… Megesik.
- De hát mi okod van rá? Nincs is körülöttem senki olyan – értetlenkedett.
Jó vicc. Érte rengeteg lány odavan.
- Hát tudod… Ez csak úgy jön. Ok nélkül féltékenykedünk, de aztán belegondolunk, hogy semmi indokunk nincs rá és akkor abbamarad. Azt hiszem. Nem tudom.
Mintha én olyan jártas lennék a témában.
- Ne haragudj – fordult felém egész testével és megragadta a kezeimet. – Többé nem kések el reggel és akkor nem fordulhat elő ilyen – ígérte komoly arccal.
Konrád néha olyan gyerekesen édes tud lenni!


Előző rész:

1 megjegyzés :