2016. július 12., kedd

Kosársuli, 5.rész


A kicsöngő végezetével mindenki elköszönt az ofőtől, majd hazaindult, vagy hát ki-ki a maga dolgára.
- Merre mész? – pattant mellém Eszti.
- A Széll Kálmán térre, onnan meg metróval – informáltam, majd én is megtudakoltam tőle. – És te?
- Én is! Meddig mész a metróval? – érkezett a következő pontosított kérdés.
- Végállomás – válaszoltam tömören, tekintve, hogy ezen nem volt mit húzni. – Hát te?
- Pillangó utca. Csupán egyel előtted. De jó! – örvendezett, amivel boldoggá tett engem is.
- Akkor indulunk együtt? – dobtam fel az ötletem, Eszti pedig mosolyogva bólogatott.
- Várj még! Megkeresem Csengét, a Széll Kálmánig jön ő is – avatott be a felállásba, én pedig helyeselve fejeztem ki további várakozásomat.
Miközben beszélgettünk már ki is sétáltunk a suli elé, így nem maradt más választásom, mint leülni a lépcsőre és bámészkodni.
- Miért üldögélsz itt egyedül? – foglalt helyet mellettem Dominik.
- Esztiéket várom – feleltem, majd óvatosan rápillantottam.
Pap Dominik bizonyára az osztály egyik menő fiúja lesz, vagy már van, Krisz és Konrád mellett. Dominiknak viszonylag rövid, fekete haja van, amit így félig oldalra, félig felfelé zselézve hord, mindehhez meleg, barna szemei, amelyek bizonyára sok lányt hódítottak meg. Vele ellentétben Krisz haja sötétszőke, szemei viszont szintén barnák, Konrád pedig barna hajú, barna szemű.
- Értem. Hogy is hívnak? Elfelejtettem a neved, Liliom szál – vigyorodott el magabiztosan, míg engem csaknem vérig sértett.
- Luca – vágtam rá mérgesen, de látszólag ő nagyon is élvezte a helyzetet.
- Ja, igen. Luca. Látod, Liliom szál, legalább a kezdőbetűt eltaláltam – kacsintott rám. Nem igazán tudtam eldönteni, hogy most csak ugrat, vagy valóban nem emlékezett a nevemre, de arra kellett jutnom, hogy inkább az előbbi.
- Nekem sem ugrik be a te neved. Valami Dumbó, nem? – próbáltam elgondolkodó arcot vágni, mintha tényleg nem jutna eszembe. Meglepetésemre jóízűen felnevetett.
- Majdnem, Liliom szál. Dominik vagyok – nyújtotta felém jobbját, majd kezet fogtunk.
- Én pedig, mint azt az előbb is mondtam, Luca – egészítettem ki, merthogy továbbra sem a nevemen szólított.
- Megjegyeztem, Liliom szál – vigyorgott rám, majd felállt, és az őt invitáló, számomra ismeretlen srácok irányába indult.
- Nocsak, csak nem Dominikkal társalogtál? – került végre elő Csenge és Eszti.
- Valami olyasmi – dünnyögtem, inkább magamba fojtva, hogy minek nevezném társalgás helyett azt a párbeszédet, amit lefolytattunk.
- Jó fej srác, nem igaz? – érdeklődött Eszti, és lerítt róla, hogy tényleg így gondolja, ami persze engem igencsak meglepett.
- Hogy jófej-e? Nem tudom, hogy ki merem-e jelenteni ezt – húztam el a számat, mire Csenge felnevetett.
- Első benyomásra valóban nem az, ezt tanúsíthatjuk mi is – mondta, Eszti pedig egyetértően bólogatott.
- Nektek sem bírta megjegyezni a neveteket és valami idióta virágnéven szólított? – szakadt ki belőlem az imént lejátszódó szituáció.
- Nem éppen – ingatta a fejét Eszti kissé meghökkenve.
- Bár lehettem volna cserje – töprengett hangosan Csenge.
- Vagy cseresznye – kontrázott Eszti jól mulatva a helyzeten.
- Ezek nem is virágnevek – szúrtam közbe mosolyogva.
- Mondj jobbat – adták át nekem a stafétát, de persze rajtam nem foghattak ki.
- Csavarpálma és Eukaliptusz – vigyorodtam el győztesen. – Vagy lehetnél Csenkesz is.
- Ez tetszik! Mától mi vagyunk Csenkesz és Eukaliptusz – jelentette be Eszti ujjongva. – És te. Luca, pedig lehetnél, mondjuk…
- Lószőrpálma – olvasta fel a netről Csenge, illetve Csenkesz, merthogy ő már a telefonját bújta megfelelő név után kutatva.
- Hát ezt inkább most azonnal felejtsük el – nevettem fel.
- A Lucfenyő meg túlságosan passzol a nevedhez – pattant Csenge mellé Eszti, vele együtt kutatva a hozzám illő virágnevet.
- Gondolom a Lucerna is ebbe a halmazba esik – közölte Csenge.
- A Leander pont megfelelő lesz! – talált rá a szerinte tökéletes becenévre Eszti.
- Induljunk, mert lekésem a buszt – startolt el Csenge, mi pedig utána eredtünk. 

Következő rész:

1 megjegyzés :