2020. július 10., péntek

A szívtelen fiú, 17.rész

Mikor magamhoz térek, az első, amit észreveszek a szoba egyik fotelján üldögélő Chester. Valami újságot tart a kezében és az olvassa. Az a gondolatom támad, hogy úgy fest, mint egy aggódó apuka, aki várja, hogy a kicsi lánya felébredjen. Nevethetnékem támad ettől az abszurd elképzeléstől, de még csak el sem mosolyodom.
– Oh, felébredtél! – vesz észre Chester, majd feláll. – Ideje volt már – mondja, majd elhagyja a szobát és egy nővérrel tér vissza.
A nővér kedves, elmondja, hogy nincs agyrázkódásom, a csuklómat sem érte nagy baj, így hazamehetek, de a lelkemre köti, hogy vigyázzak magamra jobban és jegeljem az orrom. Chester végig mellette áll, karbafont kezekkel hallgatja a nőt, majd a nővér eltávolítja az infúziós tűt a karomból, a kezembe nyom egy tesi felmentést igazoló papírt és magunkra hagy bennünket.
– Mit keresel itt? – mordulok fel fáradtan.
– Én hoztalak be, rémlik? – kérdez vissza sértetten.
– És ott mit kerestél? – Bámulatos, hogy újabban mennyi pimaszságot megengedek magamnak vele szemben. Bizonyára ennek az az oka, hogy a szankciók eddig elmaradtak, én pedig felbuzdultam ezen.
– Csak arra jártam – feleli némi habozást követően. – Kifizettem az ellátást, szóval menjünk.
– Nem kell a pénzed – kászálódok ki az ágyból felszegett állal. – Már világosan az értésedre adtam!
– Nekem meg nem kell a te pénzed – vág vissza gyerekesen, de nem tudok rá mit mondani, ezért hát elhagyom a szobát.
– Hé! Mutass egy kis tiszteletet! És hol marad a köszönet, amiért megmentettelek?
– Megmentettél? – horkantok fel lesajnálóan.
– Igen. Köszönd meg nekem.
Idegesen torpanok meg és olyan hirtelen fordulok szembe vele, hogy egy picit hátrahőköl.
– Hát nagyon szépen köszönöm, Chester – kezdtem gúnyosan. – Köszönöm, hogy éjszakáig dolgoztattál, utána pedig elütöttél, mert nem tudtam figyelni a kialvatlanságtól. Köszönöm, hogy tíz éve folyamatosan terrorizáltál és buzdítottad a többieket is ugyanerre. Köszönöm, hogy emiatt Dalton úgy gondolta, vicces lesz fejberúgnia engem, amiért kis híján agyrázkódást kaptam és majdnem eltört az orrom. Nagyon nagylelkű tőled, hogy ezekután behoztál a kórházba, mikor elájultam az orrod előtt!
Konkrétan kiabálok vele a kórház folyósóján és az arra járok furcsán pillantgatnak ránk, de nem érdekel. Chester döbbenten pislog, majd kissé meglepetten megszólal.
– Hát… Szívesen.
Inkább válaszra sem méltatom, csak ismét hátatfordítok neki és kirontok a kórházból. Már teljesen beesteledett, odakint hideg van és én rögtön fázni kezdek vékony harisnyámban.
– Szállj be a kocsiba! – utasít Chester és hiába a meleg, fűtött jármű, nem akarom azt csinálni, amit mond.
– Nem – közlöm és tekintetemmel buszmegálló után kutatok.
– Ha nem szállsz be most azonnal, holnap azt mondom az igazgatónak, hogy te rúgtad meg Ebberly-t. Egy szavamba kerül csak, hogy elzárást kapj egész hétre.
Megint megzsarol. Fel sem fogja, mit jelentene nekem egy elzárás, hogy nem tudnék dolgozni és akár ki is rúghatnak. Felmerül bennem, hogy talán nem gondolja komolyan, de hangja pont olyan színtelen és kegyetlen, mint korábban mindig, hogy nem merek ellenkezni vele. A sofőr kinyitja a hátsó ülésre vezető ajtót, én pedig bemászom, míg Chester az üléssor másik felén foglal helyet.
Az úton végig tüntetően bámulok ki az ablakon és a halk zenén kívül nincs más zaj. Nem telik sok időbe és megérkezünk a birtokra, a sofőr leparkolja az autót, én pedig rögtön kiszállok. Megkerülöm a kocsit és a lakrészem felé indulok, ám Chester hangja megállít.
– A köszönet hol marad?
Lassan visszafordulok felé. Csupán egy méter lehet közöttünk. Elered a hó. Chester zsebredugott kezekkel áll, arca kipirosodik a hidegben és mivel nem visel sapkát, a hópelyhek tejfölszőke haján landolva olvadnak el.
  Köszönöm – sziszegem összeszorított ajkakkal, mert a korábbi zsarolása után inamba szállt a bátorságom.
– És holnap azzal a kocsival mész, amelyiket érted küldöm – jelenti ki ellentmondást nem tűrő hangon.
Megkérdezném, hogy és ha nem teszek így, akkor mi lesz, de meg sem mukkanok. Ám nem is kell, ugyanis következő mondatával meg is válaszolja a fel nem tett kérdésemet.
– Különben elintézem neked az elzárást.
Olyat teszek, amit csak ritkán. A szemébe nézek. A leggyönyörűbb színben pompázik, amit valaha csak láttam, hisz egyszerre kék és zöld. Ám a tekintet, ami visszanéz rám, hideg, fagyos, és teljesen érzelemmentes. Szívtelen.
Csak bólintok, majd megfordulok és ő hagy elmenni. 
Újabban fogalmam sincs, mi jár a fejében. Teljesen kiismerhetetlenné vált, követhetetlennek a cselekedetei és nem tudom, mihez tartsam magam. Félek, mert nem tudom, mi lesz a következő lépése és mert nincs lehetőségem felkészíteni magam, arra, ami esetleg vár rám. Azelőtt se ismertem előre a terveit, de legalább azzal tisztában voltam, hogy mire játszik. Megszégyenítés, megalázás, hatalmának fitogtatása, a köztünk lévő társadalmi különbség kihasználása és ezzel való hivalkodás.
Most viszont úgy tűnt, hogy kicsit összezavarodott. Ami csak még kiszámíthatatlanabbá teszi, mert már ő maga sem tudja, mikor mit akar és hirtelen haragból, az érzelemi által vezérelve cselekszik, minden különösebb megfontolás nélkül. Legalábbis nekem ez jött le abból, amit a mai napon láttam.
Azonban nincs alkalmam sokági aggódni azon, mit tartogat nekem a jövő, ugyanis hosszú nap áll mögöttem és hamar elnyom az álom.


Előző rész:

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése