2020. július 6., hétfő

Kosársuli, 115.rész

Kilenckor már mindenki jelen volt és első körben a két edző összeismertette a két osztályt. A másodévesek osztályfőnőke Kékesi András jóval idősebb lehetett Vili bánál, szerintem már a negyvenes éveinek közepénél járhatott, de baromi jó formában volt és jófejnek tűnt.
A tizedikesek osztálya ugyancsak tizenkét tagból állt, hat fiúból és hat lányból, ahogyan nálunk is. Persze elsőre nem nagyon sikerült megjegyeznem a neveket, de nem is ez volt a lényeg, hisz az elkövetkezendő három hétben bőven lesz rá alkalmunk. Tekintetem megakadt egy sötétebb bőrű lányon, akiről ugyan még nem tudtam semmit, de máris lenyűgözött. Izmos volt, mégis karcsú, fekete, göndör haját kontyba fogta és kék szeme szinte világított. Az egész alkata, kiállása és megjelenése olyan volt, akár egy igazi, nagy kosarasé. Először arra gondoltam, hogy milyen szép és biztosan tehetséges, aztán pedig arra, hogy tuti földbe döngölne egy-egyben. Dini odahajolt a lányhoz és halkan mondott neki valamit, mire a lány (ha jól emlékszem, talán Szonja) halkan felnevetett és oldalba bökte Dinit.
Egy közös bemelegítést követően az edzők négy csoportra osztottak bennünket és így különböző palánkoknál, más-más gyakorlatsorokat hajtottunk végre. Én Bencével és Esztivel kerültem egybe, meg persze számomra három ismeretlen tizedikessel.
– Bence! Nyújtsd ki a könyököd! – szólt Vili bá, mire Bence értetlenül fordultam meg.
– De hát még nem is kerültem sorra – pislogott hüledezve, hogy hogy ronthatta így is el a dobást.
– Nem te! – nevette el magát az edző.
– Én is Bence vagyok – sorolt hozzánk a felsőbbéves srác vigyorogva.
– Királyság! – fogtak kezet a Bencék és elégedettnek tűntek a felállással. – Edző bá tessék engem Bence kettőnek szólítani.
– Vagy lehetnél kisBence én meg leszek a nagyBence – kacsintott a tüsi fekete hajú fiú.
– Én benne vagyok – bólogatott a mi Bencénk.
– Akkor irány a gyakorlat kisBence! – utasította Vili bá mosolyogva.
Fél óránként odébb haladtunk csoportostul és nekikezdtünk az újabb feladatsornak, majd mikor véget értek a közös feladatok, mindenki kapott egy lapot, rajta egy táblázattal, amit mi, tudatlan elsőévesek érdeklődve vizslattunk.
– A táblázat fel van osztva a hét minden napjára. Amint azt látjátok, mindennap végre kell hajtanotok a megadott mennyiségű dobássorozatokat és fel kell jegyzenetek, hogy mennyi sikeres találatotok volt. A napi küldetéseket mindig aznap kell megcsinálnotok és innentől kezdve bármikor foglalkozhattok ezzel egészen négyig, mert akkor elkezdünk meccsezni – foglalta össze Vili bá a teendőinket.
Természetesen nem volt szükség olyan szövegre, hogy nem érdemes csalni, mert mindannyian fejlődni szerettünk volna és pontosan tudtuk, mi a lényege ennek az egésznek. A mai napra mindenből három harmincas sorozat volt, büntetőből, jobb, közép és bal hárompontosból, tempóból és ziccerből.
– Érdemes párba állnotok, az egyik ledobja a harmincat, a másik pedig adogatja a labdát, majd cseréltek. Most nyugodtan válasszatok magatoknak párt, egyelőre nem szabjuk meg ezt nektek – egészítette ki Vili bát Kékesi, én pedig azonnal pár után kezdtem kutatni.
Végül Klaudiával álltunk össze, míg Krisz Konráddal, Csenge Esztivel, Dominik meg Gergővel. Egyelőre mindenki óvatoskodott és a saját osztálytársaihoz ragaszkodott, de hát ezt teljesen természetesnek bizonyult.
A csarnokban leengedték az oldalsó palánkokat, így hat helyen lehetett teljesíteni a dobásokat és két páros került egy palánkhoz. Mi Esztiékkel álltunk össze és dobálgattunk egészen az ebédszünetig, amikoris mindenki félbehagyta a küldetését és mehettünk a menzára. Szerencsére a csarnokban ment a légkondi, így nem éreztük odabent a kinti 35 fokot, de azt sem állítanám, hogy nem volt melegünk. Evés előtt a cipőmet papucsra váltottam, megszabadultam a sportzoknimtól is és a mezemet egyszerű pólóra cseréltem.
– Hogy mennek a dobások? – érdeklődtem a többiektől, mikor helyet foglaltam a főzelékemmel Konrád mellett.
­– Az első büntetősorozatnál csak egy maradt ki – mesélte Krisz büszkén.
– Klau az összeset bevágta – vigyorogtam rá.
– Gergő is majdnem minden hárompontost – tette hozzá Dominik.
– Hát azt tudtuk, hogy ő abban igen jeles teljesítményt nyújt – bólogatott elismerően Csenge.
– Mint mindenben – egészítette ki Gergő sajátos stílusában.
– Figyeltétek a másik osztályt? – hajolt előre bizalmasan Krisz, lehalkítva a hangját. – A Szonja nevű lány szinte minden dobása betalált.
– Te végig úgy céloztál, hogy közben valaki mást bámultál? – érdeklődött Klaudia tőle.
– Két dobás között sandítottam oda – vigyorgott Krisz. – Luca haverjának kézmozdulata meg valami elképesztő.
– Igen, a technikája mindig hibátlan volt – értettem egyet, felidézve Dini mozdulatait. – Közülünk Konrádé hasonlít rá a leginkább.
– Hát igen, Herczeg maga is elég zsír technikát sajátított el anno – kacsintott barátjára Krisz.
– Sok NBA-t néztem – vontam meg a vállát szórakozottan az érintett.
Jó érzés volt megbeszélni ezt a többiekkel, felismerni és megfigyelni mások mozdulatait, tanulni belőle és megosztani egymással. Ez is része volt annak, hogy jó játékosok legyünk.
Ebéd után még volt egy kis időnk kezdésig, így az idősebbek leültettek minket egy nagy körbe a csarnok közepén, oly módon, hogy felváltva legyünk kilencedikesek és tizedikesek. Elmesélték, hogy tavaly, mikor ők voltak a „kicsik” a felsőbbévesek az alábbi játékkal ismertették össze őket: leültek ugyebár ebben a nagy körben és valaki kezébe vett egy kosárlabdát, majd mondott egy nevet és egy számot. Ezután odadobta a labdát annak, akit megszólított és az illetőnek annyit kellett pattintani a földön és hozzá minden pattintásnál mondani a nevét, amennyi a számban szerepelt. Ezután rajta volt a sor, hogy mondjon egy evet és egy számot és ez így ment tovább. Megbeszéltük, hogy mindenki azt a nevet mondja, amin szeretné, ha szólítanák, ezért mikor Dini rögtön a kezdésnél közölte, hogy „Lulu három”, egy jelentőségteljes pillantást követően a három pattintás alatt három „Lucát” mondtam, majd tovább passzoltam Dominiknak.
Kábé tíz percig nyomtuk a játékot, mígnem nagyjából sikerült mindenki nevét megjegyeznem. Ott volt ugyebár Dini, aztán a közelében ülő Zalán és a szintén nagyhangú, ám alacsony Milán és Bence névrokona, nagyBence. A sötétbőrű kékszemű lány neve valóban Szonja, a világosszőke hajúé pedig Judit, akit a többiek Juciztak. Ezenkívül van még Balázs (Bazsa, akit könnyű volt megjegyezni dús hajáról és gumis fejpántjáról), Edit, Sára (Sári), Andrea (Andi), Viktor és Petra (van egy kishúga, aki sokáig nem tudta kimondani a nevét és Pekka-nak hívta, aztán rajtamaradt a megszólítás).

Mind kedvesnek, rendesnek és elhivatottnak tűntek, tetszett, hogy ők kezdeményezték az ismerkedést és ez a játék is jópofa volt, bár feltűnt, hogy ők egymást másképpen szólították, mint amit nekünk mondtak, hogy hogyan nevezzük őket. Végül persze lejárt a szünetünk és visszatértünk a dobásokhoz. 

Előző rész:

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése