2020. július 8., szerda

A szívtelen fiú, 15.rész

Chester „az anyám egy szörnyeteg” kijelentését követően megváltoztak a dolgok és ami azt illeti, meglehetősen furcsa irányt vettek. A hétvégém ugyanis úgy telt el, hogy a Cutland örökös felém se nézett. Igaz, mindkét nap dolgoztam és keveset tartózkodtam a birtokon, de nem láttam és nem is hallottam felőle. Raff-fal viszont vasárnap este összefutottam és ő árulta nekem el, hogy Chester ki se dugta az orrát egész hétvégén a szobájából. Nem nagyon érdekelt a dolog, inkább hálát adtam az égnek, hogy nem kellett még neki is pattognom, így maradt időm tanulni és leckéket írni a munka mellett. Nem mellesleg vasárnap Mrs. Kim nekem adott egy csomó hibás, kissé elszabott ruhát, aminek most, hogy alig maradt valamink, különösen nagy hasznát vettem.
Az első és igazán megdöbbentőbb dolog hétfő reggel ér, mikor is Chester kocsija és sofőrje még mindig a kapuban várakozik, mikor suliba indulok.
- Miss Slora – tárja ki előttem a hátsó ülésre nyíló ajtót az ismeretlen, új sofőr.
- Üdvözlöm! – köszönök kissé tétován. – Mit szeretne tőlem?
- Elvinném az iskolába, ha nem bánja.
- Nem, köszönöm – vágom rá egyből és a választ meg sem várva a buszmegállóba indulok.
Fogalmam sincs, Chester a kocsiban ül-e, de inkább nem is szeretném volna tudni.
Kiskoromban szerettem a fantasy könyveket és bár az utóbbi időben nem sűrűn adódott alkalmam olvasni, azért megfordul a fejemben, hogy Chestert talán megszállta valami. Persze, nem sokáig hitegetem magam ezzel. A szívem mélyén már réges régóta reméltem, hogy egyszer eljön a nap, mikor Chester ráébred arra, hogy nincs rendben a viselkedése. Azonban ez egy igazi ábránd, egy vágyálom a részemről, olyan, aminél mindeddig biztos voltam, hogy sosem válik valóra. Valójában nem is tudom, hogy Chester csak arra ébredt rá, hogy az anyja egy szörnyeteg vagy arra is, hogy ő maga is az. Talán csak az anyja velem szemben tanúsított szemétségét próbálja kárpótolni azzal, hogy az elmúlt két napban békén hagyott és kocsit biztosított nekem. Bár, ha azt észrevette végre, hogyan bánik az anyja másokkal, magára kellett volna ismernie, hisz ő ugyanezt teszi kicsiben. Mondjuk, ha az elmúlt tizenhat évben nem esett le neki, nem tudom, most miért lenne másképp.
Mire beérek az iskolába, Chester már ott van. Sötétkék nadrágot visel, fekete pólóval és sötétkék, állógalléros zakóval, külseje kifogástalan, mint mindig. Az egyik hű csatlósával, Quintonnal beszélget és csak egy egészen rövid pillantásra méltat, mikor belépek a tanterem ajtón.
Tesi előtt mikor elhagyjuk az osztálytermet, megragadja a könyökömet és odébbrángat egy kevésbé forgalmas sarokba.
– Hogy képzeled, hogy visszautasítod a kocsit, amit érted küldetek? – támad nekem rögtön.
A tény, hogy nem az egész osztály szeme láttára oszt ki, már önmagában beszédes, de nem tudom hova tenni.  
– Nem tudom, mire játszol, de nem fogok bedőlni a trükkjeidnek!
Igen, gondolkodtam rajta és arra jutottam, ez mégis csak valami átverés lehet.  
– Trükk? – adja az értetlent. – Én békejobbot nyújtottam!
– Békejobbot? – ismétltem, mert borzasztóan hihetetlen ilyesmit hallani tőle.
– A hétvégén volt időm átgondolni a dolgokat és arra jutottam, lehetnék elnézőbb veled.
A fogalmazásmódjában szó sincs tetteinek megbánásáról vagy bocsánatkérésről, mégis padlót fogok. Mérgesnek kéne lennem, de inkább megdöbbent vagyok.
– Ezért küldtél egy kocsit?
– Igen, de te visszautasítottad a békejobbomat – fonja karba kezeit elegánsan és meglehetősen sértetten, amitől észhez térek.
– Eszem ágában sincs elfogadni a békejobbodat – közlöm vele élesen.
Most rajta a sor, hogy meghökkenjen.
– Miért nem?
– Mert egy elkényeztetett, felfuvalkodott hólyag vagy és amióta csak az eszemet tudom megnehezítetted az életem! Nem fogok neked megbocsájtani, csak mert egyetlen egy reggel elhozatnál kocsival!
– Én úgy gondoltam, hogy mindennap elhozatnálak – ragadja meg a mondandóm lényegét és összezavarodottnak látszik.
– Ne fáradj – sóhajtok egy hatalmasat, mert ez csak valami rossz vicc lehet. Bár tudom, hogy nem az. Látom a szemén. – Nincs ezen a világon semmi, amivel kiérdemelhetnéd a bocsánatom.
Erre már összekapja magát.
– Kiérdemelni? A bocsánatod? Nincs szükségem ilyesmire! Már így is azt csinálod, amit mondok neked.
Ez így igaz.
– Nekem aztán semmi szükség a bocsánatodra! Csak kedves próbáltam lenni, de amilyen hálátlan vagy, meg sem érdemled! Legyen hát minden a régi – húzza gúnyos mosolyra keskeny száját, majd magamra hagy.
Bár szavainak megijeszteni kéne, mégis úgy érzem, semmi nem lesz a régi. Hiába állítja ezt, csak itt hagyott, ahelyett, hogy megparancsolt volna valamit, vagy legalább leöntött volna egy üveg vízzel.
Testnevelésből ugyan felmentettek, ragaszkodom hozzá, hogy részt vehessek az órán. A tanárt nem izgatom se én, se a sérülésem, ezért rám hagyja a dolgot. Belebújok az egyen sportnadrágba és pólóba, felhúzva rongyos, lassan szakadásnak induló tornacipőmet és eltökélt vagyok. Egy begipszelt kéz nem akadályozhat meg semmiben.
Focizunk a tornacsarnokban és ez pont kapóra jön, hisz semmi szükség a kezemre.
– Hé, Slora! A nyomorék kezeddel inkább állj a kapuba – int nekem Troy.
– Az az egyetlen poszt, ahol használnia kell a kezét, te agyalágyult – közli Twyla a sráccal, de fürgén legyintek.
– Nem gáz, menni fog! – mondom és beállok a kapuba.
Jó vagyok a sportokban és a lábamra hagyatkozva sikeresen kivédek néhány lövést. Persze, nem mindenki érti meg, hogy ez csak játék és a fiúk ölre mennek. Dalton lyan gyorsan cikázik a labdával, hogy esélyem sincs követni vagy időben kapcsolni, mikor elrúgja azt teljes erejéből. A srác benne van a focicsapatban, akárcsak Troy és biztos vagyok benne, hogy szándékosan céloz az arcomra. Nincs más lehetőségem, a kezeimet tartom a fejem elé, a labda pedig becsapódik.
Úgy dőlök el, akár egy krumpliszsák. Az ütés erejétől a gipszem az orromnak ütődött és dől belőle a vér, míg a csuklóm ezerrel sajog.
– Mit képzelsz, mit művelsz, Ebberly? – hallom Chester vészjósló hangját valahonnan. Ülő pózba tornázom magam, hogy nehogy félrenyeljem a vérem és a kezemmel próbálom felfogni a vérzést, hogy a ruhám ne legyen olyan.
– Mi a baj, Chester? Azt hittem, vicces lesz – magyarázkodik Dalton és bár próbál jófejnek tűnni, ő is, mint mindenki, tart a Cutland örököstől. Vagy legalábbis a családjától.
– Hát ez valóban nagyon vicces volt – ért egyet Chester, ám cinikusnak hangzik. A kezembe nyomja bizonyára méregdrága selyemzsebkendőjét, én pedig az orromhoz szorítom.
Megérkezik Twyla és Haven, akik sietve felsegítenek és miközben kitámogatnak a mosdóba, még hallom, ahogyan Chester megkérdezi Daltont, mennyire lenne vicces, ha itt és most fejberúgná a labdával. A választ nem hallom, sem azt, hogy mi történik ezután, mert befordulunk a sarkon. De talán jobb is így.  Biztosan jobb.


Előző rész:

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése